۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
ایستگاه‌های سی.ان.جی در آستانه تعطیلی| تعمیرات برای جایگاه‌داران مقرون به صرفه نیست
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

ایستگاه‌های سی.ان.جی در آستانه تعطیلی| تعمیرات برای جایگاه‌داران مقرون به صرفه نیست

عمر اغلب جایگاه‌های سی. ان. جی ۱۰ سال است و بعد از پنج سال فعالیت نیازمند تعمیرات می‌شوند اما هزینه تعمیرات آن‌ها به قدری بالا است که احیاء مجددشان برای جایگاه‌داران مقرون به صرفه نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس درباره وضعیت جایگاه‌های سوخت در پایتخت و شهرستان‌ها و نیاز آن‌ها به تعمیرات، گفت: از آنجا که اشکالاتی در تکنولوژی‌های جدید و حساس به‌ویژه در حوزه کمپرسورها، تجهیزات فشار بالا و قطعات تحریمی جایگاه‌های سوخت وجود دارد، جایگاه‌داران برای تامین قطعات خود باید هزینه‌های بالایی متقبل شوند این در حالی است که عمر اغلب جایگاه‌های سی. ان. جی ۱۰ سال است و بعد از ۵ سال فعالیت نیازمند تعمیرات می‌شوند اما هزینه تعمیرات‌شان به قدری بالا است که احیاء مجددشان مقرون به صرفه نیست.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تجهیزات جایگاه‌ها زیرنظر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تعمیرات اساسی نشوند به‌یقین منجر به تعطیلی جایگاه‌ها شده و حتی خطر انفجار را به دنبال دارد، همچنین با توجه به عدم هماهنگی دخل و خرج جایگاه‌داران، تعمیرات برای آن مقرون به صرفه نیست لذا اگر دولت فکری برای این مهم نکند به تدریج ایستگاه‌های سی. ان. جی در سراسر کشور غیرفعال خواهند شد.

وی معتقد است وارد کردن برخی از قطعات مورد نیاز جایگاه‌داران بدون گمرکی با کمک وزارت صمت و اختصاص ارز نیمایی به این مهم دو اقدامی است که دولت می‌تواند در راستای جلوگیری از غیرفعال شدن ایستگاه‌های سی. ان. جی در سراسر کشور کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:همچنین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با پرداخت وام‌هایی به جایگاه‌داران به نوسازی تجهیزات آن‌ها کمک کنند چراکه به هر حال این جایگاه‌داران به مردم خدمات می‌دهند و مردم نیز به خدمات آن‌ها نیاز دارند.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha