۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
 بسته بندی لبنیات در مازندران گران تمام می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بسته بندی لبنیات در مازندران گران تمام می شود

ساری- حسن زاده، فعال در حوزه پخش لبنیات در مازندران گرانی قیمت لبنیات را توجیه پذیر ندانست و گفت: بسته بندی لبنیات نیز در استان گران تمام می شود.

حسن حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اوضاع بازار لبنیات تعریفی ندارد، به بالارفتن قیمت ها اشاره کرد و گفت: سه سال پیش از تبریز پنیر با قیمت ۱۴ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم تهیه می کردیم و امروز آن را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش می رسانیم که ناشی از بالارفتن قیمت ها است.

وی یادآور شد: پنیر لیقوان نیز به ازای هر کیلوگرم به ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان رسید و طی شش ماه گذشته قیمت ها بی رویه گران یافته است.

وی با بیان اینکه گرانی قیمت لبنیات توجیه پذیر نیست، گفت: هر چند قیمت شیر را شش هزار تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام می کنند ولی این نرخ مربوط به شیر با چربی ۳.۲ است و نرخ شیر با چرمی ۴.۲ به مرز ۱۰ هزار تومان نیز می رسد.

حسن زاده افزود: هر پنج کیلوگرم شیر یک کیلوگرم پنیر تولید می کند و باید مدت دو ماه در سردخانه و زاغه بماند و افت بار و پول حلب و غیره هزینه ها را رشد داده است.

این فعال در حوزه پخش لبنیات با اظهار اینکه دود گرانی ها به چشم مردم بیچاره می رود، ادامه داد: رشد قیمت ها هر چند سبب رضایت تولیدکننده شده ولی مصرف کننده ناراضی است.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha