۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
صنعتی‌ترین استان کشور در معرض خطر نابودی|تشکیل شورای آب تنها راه برونرفت از مشکل است
رئیس خانه صمت ایران مطرح کرد؛

صنعتی‌ترین استان کشور در معرض خطر نابودی|تشکیل شورای آب تنها راه برونرفت از مشکل است

اصفهان- سهل آبادی،رئیس خانه صمت ایران گفت: اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور در معرض خطر نابودی و مهاجرت قرار دارد و تنها تشکیل شورای آب با حضور رئیس جمهور در عبور از این بحران مهم موثر خواهد بود.

عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروزه متاسفانه اصفهان دچار مشکلات زیست محیطی عدیده‌ای شده است و شرایط موجود ما را برآن داشته است تا در دفاع از شهر و شهروندان اقدام کنیم چراکه در سالهای اخیر با بی مهری در مدیریت آب مواجه بودیم و اصفهان با تهدید پیشروی کویر و فرونشست زمین و بیماری روبرو شده است.

وی با بیان اینکه با مرور تاریخی متوجه می شویم که شعرا، فلاسفه و بزرگان تاریخ مقطعی از زندگی خود را در این شهر گذرانده اند، افزود: امروز با توجه به شرایط زیست محیطی حاکم بر اصفهان مهاجرت از نصف جهان به دیگر نقاط کشور مطرح است؛ این در حالی است که این استان صنعتی، تامین کننده بخش زیادی از بودجه کشور است و بیشترین میزان محصولات صادراتی نیز از این استان به دیگر نقاط کشور و کشورهای خارجی صادر می شود.

مشکل خشکسالی مزید بر معضلات سرمایه گذاری در اصفهان
رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران بیان کرد: سرمایه گذاران زیادی در اصفهان داریم که به دلیل بروکراسی‌های اداری راه شهرهای دیگر را در پیش می گیرند که ما در پی جذب مجدد این افراد با برنامه ریزیهای مطمئن هستیم اما اکنون مشکل خشکسالی نیز مزید بر علت شده است تا توان اقتصادی این استان رو به افول بگذارد و این در حالی است که علاوه بر درآمد بخش صنعتی هنوز تامین کننده بخش زیادی از محصولات دامی، باغی و کشاورزی کشور است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشوری با توجه به ظرفیت اصفهان باید به این قضیه با دید روشن نگاه کنند و با برنامه ریزی درست پیش بروند، ادامه داد: انتقال آب خارج از توان حوضه زاینده رود یکی از علل مهم مسائل امروز اصفهان است و با عدم تخصیص تامین آب، مهمترین رود فلات مرکزی ایران خشکید. تشکیل شورای آب به صورت گسترده و با حضور رئیس جمهور می تواند در عبور از این بحران مهم موثر باشد.

تعامل سازنده بین استانهای درگیر در مساله حوضه زاینده رود و کارون
سهل آبادی با اشاره به اینکه تعامل سازنده بین استانهای درگیر در مساله حوضه زاینده رود و کارون ضروری است، گفت: لازم است که در شورای آب استانهایی مانند اصفهان حضور داشته باشند و این شورا در استان اصفهان با حضور استاندار تشکیل جلسه دهد تا به نتیجه علمی و عملی برسیم چراکه نمی توان به انتقال آب از خلیج فارس قناعت کرد.

وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی مبتنی بر اصلاح الگوی کشت ضروری است، اظهار کرد: به نظر می رسد طبق برنامه و زیربنایی باید به نیاز کشاورزان که امنیت غذایی جامعه را فراهم می کنند پاسخ داده شود. بهره گیری از دانش متخصصان و مطالعات دانشگاهی می تواند در برونرفت مشکل اساسی آب استان اصفهان موثر باشد.

کد خبر: ۱۱۴٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha