۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹
ارز ۴۲۰۰ تومانی باید با روش دیگری به دست مردم برسد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

ارز ۴۲۰۰ تومانی باید با روش دیگری به دست مردم برسد

مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید یارانه ای که تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم ارائه می‌شود همچنان پرداخت شود اما روش فعلی رسیدن به دست مردم صحیح نیست و باید روش دیگری را جایگزین کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت های کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی شاید در ابتدا با نیت خیر و جلوگیری از آسیب به اقشار ضعیف در نظر گرفته شد، ولی عملاً و در اجرا عملکرد مناسبی نداشت و به خاطر ضعفی که داشت، میزان رانت در این عرصه بسیار زیاد شد و نظارت کافی در این زمینه نبود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اعلام ناموفق بودن ارز ۴۲۰۰ تومانی افزود :کمتر کسی هست که موافق ادامه پیدا کردن این روند باشد و باید یک فکر اساسی کنیم تا زیان اقتصادی فاحش را بگیریم.
وی افزود: ما نمی خواهیم به صورت یک دفعه یا شوک درمانی عمل کنیم زیرا فسادی که در اقتصاد اتفاق می افتد باید با عاقلانه ترین، منطقی ترین و علمی ترین شیوه ممکن جلوگیری شود.

مرحبا تاکید کرد:باید یارانه ای که تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ به مردم ارائه می‌شود همچنان پرداخت شود اما روش رسیدن به دست مردم با روش فعلی صحیح نیست و باید روش دیگری را جایگزین کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به منسوخ بودن روش کوپن و کالابرگ افزود:در موارد مختلف نسخه های متفاوتی وجود دارد در مورد کالاهایی که با معاش مردم در ارتباط هست پیشنهاد ارائه کارت‌های اعتباری  به عنوان روش جایگزین مطرح است که در حال حاضر ما کمیسیون ویژه مشترک بین مجلس و دولت تشکیل دادیم که کارشناسان روی این پیشنهاد کار کنند زیرا کارت اعتباری خیلی مدرن تر از کوپن است و نیز از نظر نظارت، شکل و روش استفاده و با آن کاملاً متفاوت است.

کد خبر: ۱۱۴٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha