۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۷
لغو ویزا می‌تواند تسهیل‌گر رفت و آمد ملت‌ها و افزایش صادرات شود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

لغو ویزا می‌تواند تسهیل‌گر رفت و آمد ملت‌ها و افزایش صادرات شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد دستگاه دیپلماسی کشورمان باید تلاش کند در چارچوب قوانین داخلی و بین المللی، موانع افزایش روابط با همسایگان را کاهش دهد که مسئله ویزا یکی از این موارد است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی، با اشاره به اهمیت لغو ویزا میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، گفت: این روزها وزارت امور خارجه ارتقاء روابط با کشورهای منطقه خصوصا همسایگان را در اولویت کاری خود قرار داده است که این امر می تواند دستاوردهای مطلوبی داشته باشد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع برای افزایش سطح روابط در عرصه های مختلف باید از همه ظرفیت ها استفاده شود که لغو روادید و ویزا یکی از این موارد است.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشورمان باید دیپلماسی فعال را محور امور محوله قرار دهد، ادامه داد: به عبارتی دستگاه دیپلماسی کشورمان باید تلاش کند در چارچوب قوانین داخلی و بین المللی، موانع افزایش روابط با همسایگان را کاهش دهد که مسئله ویزا یکی از این موارد است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اقدامات کشورها در مقابل یکدیگر دارای پیام آشکاری است که نباید از آنها چشم پوشی کرد، افزود: بر این اساس وقتی کشوری خواهان ارتقاء روابط دیپلماتیک است، این مهم باید در همه ابعاد خودش را بروز دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لغو ویزا میان کشورها می تواند زمینه رفت و آمد ملت ها و همچنین عرصه صادرات را تسهیل کند، خاطرنشان کرد: در واقع باید به سمتی حرکت کنیم که منافع کشورها با یکدیگر گِره بخورد و این مهم می تواند به توسعه مناسبات در حوزه های دیگر نیز کمک کند.

کد خبر: ۱۱۴٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha