۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
پیش‌بینی ساخت ۹۶ هزار واحد مسکونی در کردستان| ثبت نام متقاضیان ادامه دارد
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

پیش‌بینی ساخت ۹۶ هزار واحد مسکونی در کردستان| ثبت نام متقاضیان ادامه دارد

سنندج – معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از پیش بینی ساخت احداث ۹۶ هزار مسکن در این استان طی چهار سال آینده خبر داد.

مصطفی رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به وضعیت استان کردستان در راستای احداث مسکن در قابل طرح ملی مسکن در کشور، اظهار کرد: مطابق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در چهار سال آینده باید ۴ میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود که سهم استانها نیز در این طرح ملی مشخص شده است.

وی با اشاره به سهم استان کردستان در قالب این طرح، عنوان کرد: براساس مطالعات طرح مصوب مسکن به ازای هرسال ۲۴هزار واحد و در مجموع بیش از ۹۶ هزار واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش بینی شده است .

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: طبق توافقات انجام شده در دوره های زمانی مختلف، برای شهرهای مختلف با توجه به تامین زمین که در هرشهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir بازشده و متقاضیان واجد شرایط در بازه های زمانی یک ماهه می توانند ثبت نام کنند.

وی به شهرهای مشحص شده برای ثبت نام در قالب این طرح اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و در گام اول در چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و شهر جدید چناره سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است .

رضایی با اشاره به اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش های لازم، اضافه کرد: در سایر شهرهای استان کردستان نیز به تناسب تولید زمین و مستند به مصوبات شورای مسکن استان در مورخ ۱۰/۰۷/۱۴۰۰ ان شاالله در بازه های زمانی مختلف ثبت نام به عمل می آید .

وی بیان کرد : براساس آخرین اطلاعات دریافتی تاکنون حدود چهار هزار نفر در استان کردستان در این چهار شهر ثبت نام کرده اند اما خروجی نهایی براساس قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن، پس از انجام پالایش های لازم و شناسایی متقاضیان موثر اتفاق خواهد افتاد .

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت: در طرح جهش تولید مسکن الزام اولیه برای بازکردن سامانه و ثبت نام، تامین زمین توسط ادارات کل و اعلام آن به وزارت راه و شهرسازی و ایجاد ظرفیت در سامانه و سپس بازکردن سامانه است.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته در راستای تامین زمین مورد نیاز در سایر شهرهای استان کردستان، گفت: انتظار می رود که در سایه همکاری و مشارکت تمامی ادارات و سازمان های عضو شورای مسکن استان، زمینه برای تسریع در شناسایی زمین و ثبت نام در سایر شهرهای استان نیز فراهم شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha