۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
نداشتن شناسه کالا و کد رهگیری راهی برای تشخیص کالای قاچاق است
مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

نداشتن شناسه کالا و کد رهگیری راهی برای تشخیص کالای قاچاق است

ثبت سفارش واردات پوشاک از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ ضابطه مند شده و منوط به شناسه کالا و کد رهگیری است، در این زمینه اگر کالایی شناسه کالا و کد رهگیری نداشته باشد این کالا قاچاق است.

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه در حوزه پوشاک چیزی با عنوان «مدیریت پوشاک» نداریم، بیان کرد: به این ترتیب هرچه کالا وارد شود قاچاق است و با آن برخورد می شود.

یاسر سوادکوهی با بیان اینکه ثبت سفارش واردات پوشاک از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ ضابطه مند شده و منوط به شناسه کالا و کد رهگیری شده است، تصریح کرد: در این زمینه اگر کالایی شناسه کالا و کد رهگیری نداشته باشد این کالا از نظر ما قاچاق است. به همین دلیل ثبت سفارشات سخت تر شده و حتی در مقطعی کاملا بسته شده است.

وی با اشاره به جلسات مختلفی که با اتحادیه پوشاک، واردات کننده ها و تولیدکننده ها داشته است، بیان کرد: در این جلسات از تولیدکنندگان تعهدگرفتیم تا بتوانند بازار را تامین کنند. البته کیفیت کالا را هم بالاتر ببرند و بتوانند با برندهای مطرح رقابت کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود: در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، طرح های مقابله و مبارزه با قاچاق پوشاک را در سر تا سر کشور استمرار دادیم و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته تا بتوانیم تولیدات داخل را به مردم ارائه دهیم.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha