۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
تولید نخستین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک کشور در زنجان
مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو اعلام کرد؛

تولید نخستین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک کشور در زنجان

زنجان- مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو زنجان گفت: نخستین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک کشور در این شرکت تولید شد.

به گزارش  خبرنگار بازار، بهزاد ظهیری شامگاه جمعه در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق ایران، از تولید و تست موفقیت آمیز نخستین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریک در کشور با مشخصات ۵۵MVA ۲۰/۰.۸۳ KV EAF خبر داد و گفت: ترانسفورماتورهای تغذیه قوس الکتریک  (EAF Transformers) به دلیل حساسیت کاربرد آنها و دارا بودن سطح جریان بسیار بالا از پیچیده ترین و پرکاربردترین تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در صنعت فولاد هستند و تولید این نوع ترانس یعنی ترجمان ما می‌توانیم است.

وی با اشاره به اینکه تولید این نوع از ترانسفورماتور یکی از قول‌هایی بود که در ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری در سال گذشته به ایشان داده شده بود، اظهار کرد: این گام بلند مهندسان گروه صنعتی ایران ترانسفو مسرت بخش است چرا که با تلاش متخصصین توانمند وپرسنل سخت کوش توانستیم  وعده خود در کوتاه ترین زمان ممکن جامه عمل پوشانده و در محضر ایشان روسفید باشیم. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: این ترانسفورماتور به سفارش شرکت  فولاد اسفراین تولید شده و این نوع ترانسفورماتورها همواره از شرکت‌های اروپایی و چینی تأمین می‌شده است.

ظهیری تاکید کرد: شرکت ایران ترانسفو با تولید این ترانسفورماتور گام بلندی  در خودکفایی و قطع وابستگی در تأمین این نوع از ترانسفورماتورها برداشته و موجب چلوگیری از خروج میلیون ها دلار ارز شده است. 

کد خبر: ۱۱۴٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha