۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
افزایش ۱۵ درصدی تولید فولاد ترکیه طی یک سال گذشته
انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه خبر داد؛

افزایش ۱۵ درصدی تولید فولاد ترکیه طی یک سال گذشته

تولید فولاد ترکیه علی‌رغم همه‌گیری جهانی کرونا به رشد خود ادامه داده و میزان تولید در ماه‌های ژانویه-سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با ۱۵ درصد افزایش به ۲۹.۸ میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، بر اساس داده‌های انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه، تولید فولاد خام این کشور علی‌رغم همه‌گیری جهانی کرونا روندی صعودی داشته و میزان تولید این فلز طی ماه‌های ژانویه-سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با ۱۵ درصد افزایش، به ۲۹.۸ میلیون تن رسیده است.

در این زمینه، میزان مصرف محصول نهایی نیز در ماه سپتامبر سال جاری به ۲.۴ درصد افزایش داشته و به ۳.۳ میلیون تن رسیده و طی ۹ ماه نخست امسال نیز با رشد ۱۵ درصدی و به ۲۹.۸ میلیون تن افزایش یافته است.

حجم صادرات محصولات فولادی طی سپتامبر گذشته از نظر وزنی با افزایش ۵۳ درصدی به ۲.۱ میلیون تن و از نظر ارزشی نیز با افزایش ۱۸۶ درصدی به ۲ میلیارد دلار رسید.

به گفته انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه، در خلال ماه‌های ژانویه الی سپتامبر نیز میزان صادرات محصولات فولادی از نظر وزنی با افزایش ۲۵.۱ درصدی به ۱۴.۸ میلیون تن و از نظر ارزشی نیز با افزایش ۹۵.۷ درصدی به ۱۱.۷ میلیارد دلار رسیده است.

میزان واردات این محصولات در ماه سپتامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل با کاهش ۳.۱ درصدی به ۱.۱ میلیون تن و از نظر ارزش نیز با افزایش ۷۵.۵ درصدی به ۱.۲ میلیارد دلار رسید.

در دوره نه ماه نخست سال جاری نیز میزان واردات این محصولات از نظر وزنی با افزایش ۲۶.۵ درصدی به ۱۱.۹ میلیون تن و از نظر ارزشی نیز با افزایش ۸۸ درصدی به ۱۰.۵ میلیارد دلار رسید.

کد خبر: ۱۱۴٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha