۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
تامین ۲۰۰ میلیون دلار تهاتر نفتی برای راه آهن بوشهر- شیراز
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد

تامین ۲۰۰ میلیون دلار تهاتر نفتی برای راه آهن بوشهر- شیراز

بوشهر- رستمی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از تامین ۲۰۰ میلیون دلار تهاتر نفتی برای راه آهن بوشهر به شیراز خبر داد.

فرزاد رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: راه آهن از مهم‌ترین مطالبات مردم استان بوشهر در سه دهه اخیر از دولت‌های مختلف بوده و امیدواریم در دولت سیزدهم این مهم به نتیجه برسد.

وی افزود: در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی و دولت به استان، از مواردی که مورد تاکید استاندار قرار گرفت تکمیل راه آهن بوشهر شیراز بود که رئیس جمهور نیز دستورات لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز را صادر کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در صورت تکمیل راه آهن بوشهر به شیراز، صادرات محصول از استان به نقاط مختلف کشور تسهیل می‌شود و پیش‌بینی شده در سال اول راه‌اندازی، سالانه ۳ میلیون‌تن کالا و بیش از یک میلیون مسافر جابجا شوند که در سال‌های بعد افرایش می‌یابند.

رستمی از تامین ۲۰۰ میلیون دلار تهاتر نفتی برای راه‌آهن بوشهر- شیراز خبر داد و ابراز داشت: مهندس قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر دولت، پیشنهاد داد که ۲۰۰ میلیون دلار تهاتر نفتی برای راه آهن بوشهر- شیراز پیش‌بینی شود که پیگیری این مساله انجام شده و امیدواریم بزودی محقق شود.

وی بیان کرد: برای تکمیل و راه‌اندازی راه‌آهن بوشهر به شیراز بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم طی یکی دو سال آینده باتامین بخش زیادی از این اعتبار، شاهد پیشرفت قابل قبولی در پروژه راه آهن باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: در شرایط کنونی، قطعه ۱۰ راه آهن در مسیر اهرم به کلمه از پیشرفت خوبی برخوردار است و حدود ۱۵۵ میلیارد تومان تاکنون در این قطعه هزینه شده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha