۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
۵۰ درصد واحدهای تولیدی اردبیل بر اثر شیوع کرونا متضرر شدند| پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی
رئیس سازمان صمت اردبیل:

۵۰ درصد واحدهای تولیدی اردبیل بر اثر شیوع کرونا متضرر شدند| پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی

اردبیل - صادقی، رئیس سازمان صمت اردبیل گفت: در طی ۲ سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی اردبیل متضرر شدند.

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار واحد صنفی در استان اردبیل در قالب ۱۱۶ اتحادیه صنفی و ۶ اتاق اصناف در سطح استان اردبیل فعالیت دارند که حدود ۵۰ درصد از آن در مرکز استان مشغول هستند.

وی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه سبب بروز مشکلات بسیاری برای واحدهای صنفی در طی در دوسال گذشته شده و بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی متضرر شدند.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل افزود: در راستای حمایت از واحدهای صنفی ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای صنفی متضرر در نظر گرفته شد و در این راستا در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۱۲ درصدی برای حدود ۲ هزار واحدصنفی در استان اردبیل پرداخت شد.

صادقی بیان کرد: با توجه به حجم واحدهای صنفی فعال در استان اردبیل ازنمایندگان استان در مجلس تقاضا داریم تا با جذب سهم بیشتری برای استان اردبیل، بتوان این تسهیلات را در اختیار واحدهای صنفی دیگر نیز قرار داد.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل تشریح کرد: در سال گذشته تسهیلاتی از محل رونق تولید برای واحدهای صنعتی پرداخت شد و ما توانستیم ۴۵ درصد بیش از سهم استان اردبیل برای واحدهای صنعتی جذب کنیم و از این حیث در رتبه دوم قرار گرفتیم.

وی گفت: از آنجاییکه این تسهیلات یارانه دار فقط مختص واحدهای صنعتی بوده لذا انتظار می رود که با رایزنی مسئولان محترم بتوانیم از این تسهیلات برای اصناف و صنوف تولیدی نیز بهره مند شویم چرا که صنوف تولیدی در دو سال گذشته علی رغم شرایط حاکم در جامعه، قدم های خوبی در بحث تولید و ایجاد اشتغال برداشته اند.

کد خبر: ۱۱۴٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha