۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
 مازندران دارای مولفه‌های اقتصادی مهم برای سرمایه‌گذاری است
در گفتگو با بازار؛

مازندران دارای مولفه‌های اقتصادی مهم برای سرمایه‌گذاری است

ساری- موحدی، اقتصاد دان و استاد دانشگاه در مازندران شاه کلید اساسی رشد و توسعه را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: مازندران استانی استراتژیک با مولفه‌های اقتصادی مهم برای سرمایه گذاری است.

اکبر موحدی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر تشویق مردم به سرمایه گذاری های پایدار و مولد، افزود: سرمایه گذاری باید مولد باشد و متاسفانه سرمایه ها را به خرید اقلام مصرفی صرف می کنیم.

وی با اشاره به وجود زمینه های مناسب سرمایه گذاری برای توسعه پایدار استان اظهار داشت: سرمایه گذاری در اقتصاد بسیار مهم است و نظریه دوره تسلسل فقر و توسعه نیافتگی به این مسائل توجه ویژه گرفته است.

موحدی ادامه داد: در نظر رشد و سرمایه گذاری اعتقاد براین است که سرمایه گذاری منجر به افزایش درآمد و رفاه جامعه خواهد شد، بنابراین شاه کلید اصلی رشد و یا عامل اصلی فقر و توسعه نیافتگی، سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: از یک سو نیاز به سیاست های مناسبت و کلان اقتصادی از سوی دولت هستیم زیرا شرط اساسی بوده و دولت باید زمینه را برای ثبات اقتصادی و رشد بخش خصوصی در جامعه فراهم کند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: بانک ها به جای آنکه بازار مناسبی برای تامین سرمایه های اساسی در کشور باشند به یکی از عوامل اصلی اتلاف منابع در کشور تبدیل شدند.

وی درپاسخ به اینکه چگونه بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در جامعه هدایت کنیم،افزود: برای توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری، کشاورزی و اقتصادی باید زمینه سازی مناسب داشته باشیم زیرا اکثر بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

موحدی یادآور شد: باید در قالب شرکت های مختلف بخش خصوصی، شرکت هایی با مسئولیت های محدود و غیره نسبت به سرمایه گذاری و توسعه آن در استان اقدام کرد.

این اقتصاد دان تشکیل شرکت های تعاونی و یا سهامی خاص و عام را در توسعه سرمایه گذاری مهم دانست و گفت: تشکیل شرکت صنعتی در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی از جمله زمینه های سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی توجه به بخش خصوصی و اقتصاد مردمی را راهکار توسعه سرمایه گذاری در استان برشمرد و گفت: مازندران دارای قابلیت های چندگانه بوده زیرا استان صرف گردشگری یا کشاورزی نیست بلکه استانی استراتژیک با مولفه های اقتصادی محسوب می شود.

وی گفت: انتظار داریم مردم سرمایه ها را در بخش های خصوصی مدیریت کنند زیرا سرمایه گذاری در بانک ها، سکه و طلا و بورس یا دلار نتیجه ای نخواهد داشت و با نوسانات ایجاد شده در آن پایدار نخواهد بود و سرمایه گذاری محسوب نمی شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha