۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز فعال است| افزایش ۱۲ درصدی تردد کامیون‌ها
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز فعال است| افزایش ۱۲ درصدی تردد کامیون‌ها

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری تردد کامیون‌ها از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز به طور میانگین ۱۲ درصد رشد یافته و این پایانه ها هم اکنون نیز فعال است.

به گزارش بازار، اورجعلی علیزاده افزود: تا اول آبان ماه امسال ۹۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه وسایط نقلیه سنگین باری ایرانی و خارجی از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند.

وی اظهار کرد: در این مدت ۵۶هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۳۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در هفت ماه گذشته سال جاری تردد کامیون های ایرانی و خارجی از مرز نوردوز ۹ درصد و از مرز جلفا ۱۵درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

علیزاده ادامه داد: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز نوردوز ۴۹۶ هزار و ۱۶۲ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۲۳ هزار و ۷۳۷ تن بوده است.

وی یادآوری کرد: تا ابتدای آبان ماه سال جاری میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۳۳۷ هزار و ۹۹۴ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۷۳ هزار و ۳۷۴ تن بوده است.

علیزاده افزود: در این مدت مجموع مسافر ترددکننده از این ۲ پایانه مرزی ۹۹ هزار و ۶۸۰ نفر بوده است که ۷۰ هزار و ۵۸۷ نفر از مرز نوردوز و ۲۹ هزار و ۹۳ نفر از مرز جلفا تردد کرده اند.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرزی زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha