۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
فعالیت ۵۸۰ واحد دامپروری در آذربایجان شرقی/ دامداران نکات بهداشتی کرونا را رعایت کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

فعالیت ۵۸۰ واحد دامپروری در آذربایجان شرقی/ دامداران نکات بهداشتی کرونا را رعایت کنند

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از فعالیت ۵۸۰ واحد دامپروری در این استان خبر داد و گفت: دامداران باید برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، بهداشت فردی خود را رعایت کنند.

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۵۸۰ واحد دامپروری در سطح استان فعالیت می کنند، گفت: از این میزان تعداد ۱۴۶ واحد صنعتی و مابقی نیمه صنعتی است.

وی با تاکید بر اینکه دامداران و کشاورزان استان شیوع ویروس کرونا را جدی گرفته و موادر بهداشتی را رعایت کنند، افزود: کشاورزان از مصرف کودهای انسانی و حیوانی در مزرعه اجتناب کنند.

فتحی از وجود ۵۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار رأس گاو و گوساله در سطح استان خبر داد و افزود: اگر تعداد دام های نگهداری شده در واحد دامپروری کمتر از ۲۰ راس باشد، گاوداری نیمه صنعتی و بیشتر از آن گاوداری صنعتی اطلاق می شود.

وی تاکید کرد: نیاز گوشتی و شیر استان آذربایجان شرقی از واحدهای دامپروری فعال استان تامین و تولید مازاد بر مصرف به سایر استان ها صادر می شود، ۴۵ درصد گوشت مصرفی استان از دام های سبک(گوسفند) و ۵۵ درصد آن از دامهای سنگین(گاو و گوساله) تامین می شود.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ۸۰ درصد نهاده های دامی مورد نیاز کشور وارداتی و از خارج تامین می گردد که تلاش می شود به طرف خودکفایی و خوداتکائی در تولید این نهاده ها پیش برویم.

وی در خصوص ابتلای دام ها به کرونا نیز گفت: در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر مبتلا شدن حیوانات به کرونا در دسترس نیست. بعضی از مشاغل در خصوص ابتلا به کرونا دارای اهمیت بالایی هستند و خطر انتقال در آنها بیشتر است که از جمله آنها کشاورزی و دامداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: دامداران تا حد امکان از تماس مستقیم با حیوانات وحشی و اهلی پرهیز کرده و هنگام کار با کود، خاک و ابزار کار و سایر سطوح که امکان آلودگی وجود دارد، حتماً از دستکش استفاده کنند.

کد خبر: ۱۱٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha