۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
تکمیل ۶۸ درصد مخازن سوخت نیروگاهی کشور
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی خبر داد

تکمیل ۶۸ درصد مخازن سوخت نیروگاهی کشور

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: تاکنون ۶۸ درصد مخازن ذخیره‌سازی سوخت مایع نیروگاه‌ها پر شده است.

به گزارش بازار، محسن طرزطلب، با اشاره به آخرین جزئیات استفاده از سوخت جایگزین در نیروگاه‌های کشور گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور در تلاش هستیم که امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۸ درصد مخازن سوختی نیروگاه‌های کشور پر است و جای نگرانی نیست. خوشبختانه در فصل زمستان با توجه به اینکه پیک بار پایین است، از نظر ظرفیت نیروگاه‌ها مشکلی نداریم، ولی نگرانی عمده این بود که با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در فصل زمستان، در تأمین گاز نیروگاه‌ها به مشکل بخوریم.

طرزطلب با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای فصل زمستان گفت: خوشبختانه با هماهنگی وزارت نیرو و نفت مقرر شده از تمام ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل، از جمله ناوگان پالایش و پخش و راه‌آهن برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها استفاده شود.

وی در خصوص اورهال (تعمیر) نیروگاه‌ها گفت: به منظور افزایش آمادگی این واحدها برای زمان اوج مصرف تابستان سال‌آینده اجرای ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاهی در قالب ۷۱۱ پروژه تعمیرات اساسی واحدهای بخاری و گازی، مسیر داغ و اتاق احتراق و تعمیرات دوره‌ای اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha