۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار همدان | برنج تایلندی و هندی در فروشگاه ها توزیع شد
گزارش خبری؛

افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار همدان | برنج تایلندی و هندی در فروشگاه ها توزیع شد

همدان - رئیس سازمان صمت همدان بابیان اینکه قیمت برنج ایرانی در بازار همدان تاحدی افزایشی بوده است، گفت: برنج تایلندی و هندی در فروشگاه های بزرگ همدان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، این روزها توجه به ساماندهی و برنامه ریزی برای مدیریت تولید، عرضه و توزیع کالاهای اساسی و موردنیار مردم امری حیاتی و مهم است ضمن اینکه با تغییر دولت انتظارات مردم نیز تا حدودی تغییر کرده و منتظر بهبود وضعیت بازار هستند.

البته شوک های وارده به بدنه بازار به ویژه تهیه برخی کالاهای اساسی نگرانی هایی را برای مردم ایجاد کرده چراکه هنوز هم در تهیه اقلام اساسی با مشکلاتی روبرو هستند که قابل کتمان نیست.

اما به هر حال در این مسیر مردم انتظار دارند زنجیره تولید تا عرضه در اقلام اساسی مورد نظارت دقیق باشد و برنامه ریزی ها به نحو مناسب انجام گیرد تا لااقل دغدغه تامین مایحتاج به حداقل ممکن برسد.

ستاد تنظیم بازار که هر چند هفته یکبار مسئولان دست اندرکار مدیریت بازار را گرد هم می آورد امروز نیز در فرمانداری همدان تشکیل شد تا آخرین وضعیت بازار همدان به بحث گذاشته شود.

یزدان آزرمی به عنوان معاون فرماندار همدان که ریاست جلسه را بر عهده داشت در جلسه کارگروه تنظیم بازار همدان که بعدازظهر چهارشنبه در سالن جلسات شهدای دولت فرمانداری همدان برگزار شد با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی بیان کرد: باید با شرایط موجود مقاوم باشیم و بهترین برنامه ریزی را لحاظ کنیم.

وی به ضرورت نظارت جدی بر بازار همدان تاکید کرد و به مشکلات ایجاد شده در زمینه عرضه تخم مرغ اشاره کرد و گفت: در زمینه تولید و عرضه تخم مرغ دلال ها وارد کار شده اند.

افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار همدان | برنج تایلندی و هندی در فروشگاه ها توزیع شد

آزرمی خطاب به مسئولین مربوطه عنوان کرد: چرا باید در همدان تخم مرغ به فردی داده شود که نه تولیدکننده است و نه مغازه دار؟ و چرا دست دلال تخم مرغ از بازار کوتاه نمی شود؟

افزایش قیمت پلاستیک به سبب عرضه آن در بورس رخ داد و تغییراتی در قیمت روغن خوراکی شاهد بودیم به نحوی که افزایش ۸۵۰ تومانی در برخی از روغن ها صورت گرفت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با بیان اینکه مشکل خاصی در زمینه اقلام اساسی در شهرستان همدان وجود ندارد، به بحث افزایش قیمت شوینده ها اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت پلاستیک به سبب عرضه آن در بورس رخ داد و تغییراتی در قیمت روغن خوراکی شاهد بودیم به نحوی که افزایش ۸۵۰ تومانی در برخی از روغن ها صورت گرفت.

حمیدرضا متین به وضعیت تخم مرغ اشاره کرد و گفت: توزیع تخم مرغ به مرور از روزی چهار تن به ۱۲ تن رسیده و وضعیت مطلوبی در این راستا داریم.

وی با بیان اینکه هیچ جای کشور چنین وضعیتی در عرضه تخم مرغ وجود ندارد، گفت: تخم مرغ شانه ای ۴۳ تومان در سطح همدان توزیع می شود و وضعیت مطلوبی را در این راستا شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه هیچ کمبودی در ذخایر روغن خوراکی نداریم، گفت: انبارمان در شهرستان نهاوند توسط غله بارگیری شده و ذخیره استراتژیکی در این عرصه برای کل کشور موجود داریم.

افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار همدان | برنج تایلندی و هندی در فروشگاه ها توزیع شد

متین با اشاره به اینکه شکر کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نیز در همدان موجود است، عنوان کرد: هم اکنون توزیع شکر در حال انجام و برنج تایلندی کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج هندی در سطح فروشگاه های بزرگ همدان توزیع شده است و ذخیره مناسبی هم در این عرصه داریم.

در زمینه گوشت تنظیم بازاری نیز توزیع مناسب در حال انجام است و با توجه به کشش بازار آماده توزیع بیشتر هم هستیم اما اقبالی برای آن وجود ندارد

وی با بیان اینکه قیمت برنج ایرانی تاحدی افزایشی بوده است، اظهار کرد: در زمینه گوشت تنظیم بازار نیز توزیع مناسب در حال انجام است و با توجه به کشش بازار آماده توزیع بیشتر هم هستیم اما اقبالی برای آن وجود ندارد.

متین ادامه داد: وضعیت گوشت قرمز کیلویی ۱۶۵ هزار تومان و در برخی مناطق حتی با قیمت پایین تر در حال توزیع است و بحرانی در بحث گوشت قرمز نداریم.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: آماده توزیع شکر، برنج و روغن در تعاونی های روستایی همدان هستیم.

رئیس اتاق اصناف همدان نیز با بیان اینکه بین گرانی و گران فروشی باید تمایز قائل شد، عنوان کرد: گرانی به سبب عرضه کم محصولات است اما اگر در همدان گران فروشی صورت گرفته در صورت مصداقی مطرح شدن آن به موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت رب و پنیر هستیم
حسین محرابی با اشاره به اینکه این روزها شاهد افزایش ۴۰ درصدی قیمت رب و پنیر هستیم، ادامه داد: در بررسی های به عمل آمده از اول شهریورماه تا اول آبانماه سال جاری مشاهده شد که ۱۹ قلم با افزایش قیمت روبرو بوده است، ۹ قلم قیمتی ثابت داشته و پنج قلم نیز کاهش پنج درصدی قیمت داشته اند.

افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار همدان | برنج تایلندی و هندی در فروشگاه ها توزیع شد

وی با بیان اینکه در عرضه مرغ باید تحلیلی از سوی سازمان جهادکشاورزی و صمت همدان صورت گیرد، گفت: باید میزان تولید و مصرف روزانه مرغ در همدان مشخص شود تا بتوان به نحوی مناسبی پیش رفت اما همین روند هم به شرطی است که مرغ گرم از استان خارج نشود.

محرابی ادامه داد: متاسفانه به سبب افت تولید برنج تولیدی شاهد گران شدن برنج داخلی هستیم، اما این روند که قیمت کیلویی ۴۲ تا ۵۵ تومان را داشت این روزها قیمت کیلویی ۴۲ تا ۴۸ تومانی دارد.

رئیس اداره ابلاغ تعزیرات حکومتی همدان نیز از گرانی کالاهای تره بار سرگذر همدان گلایه کرد و گفت: عدم درج قیمت ها، عدم توجه به دستورالعمل ها و استفاده از لامپ هایی که محصول را به نحو دیگری نمایش می دهد، تقلب و به اشتباه انداختن مشتریان را به دنبال دارد.

سید یحیی شیخ الاسلامی با بیان اینکه متاسفانه علی رغم جریمه این بازاریان باز هم شاهد تکرار این روند از سوی آن ها هستیم، اضافه کرد: در خصوص لبنیات شاهدیم که قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومان شیر برای دامداری ها تعیین شده بود اما این قیمت مربوط به زمانی که در بحث قیمت علوفه با تورم روبرو بودیم اما جای سوال است چرا هم اکنون این قیمت کاهش پیدا نکرده است؟

برخی تولیدکنندگان با عناوین خاص محصولشان را از چارچوب قیمت خارج می کنند

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان همدان نیز  به بحث لبنیات نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰ آیتم مصوب قیمت گذاری در لبنیات وجود دارد اما تولیدکننده های لبنی برای خارج کردن محصولات خود از قیمت های مصوب، آن ها را به سمت و نام های دیگری سوق می دهند.

آرش طاوسی با اشاره به این موضوع به عناوینی چون لبنیات غنی شده با دی ۳ اشاره کرد و افزود: برخی تولیدکنندگان محصولاتشان را با این عناوین از چارچوب قیمت خارج می کنند و شاهد بوده ایم که در استان همدان نیز تولیدکننده های محلی متاسفانه وارد این وادی شده اند.

طاوسی با بیان اینکه خوشبختانه جلوی این روند گرفته شده است اما نیاز است تا نظارت ها به نحوی باشد که شاهد وقوع دوباره چنین مشکلاتی نباشیم، گفت: این مسائل موجب تحمیل هزینه های اضافی بر مصرف کنندگان می شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha