۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
آلمان: مجوز نورد استریم-۲ تهدیدکننده گاز اروپا نیست

آلمان: مجوز نورد استریم-۲ تهدیدکننده گاز اروپا نیست

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که صدور گواهینامه خط لوله گازی نورد استریم-۲ تهدیدی برای تأمین گاز اتحادیه اروپا ایجاد نمی‌کند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، وزارت اقتصاد آلمان روز سه‌شنبه (چهارم آبان‌ماه) اعلام کرد که صدور مجوز خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲ که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کند تهدیدی برای عرضه گاز به اتحادیه اروپا نخواهد بود و مانع بزرگ خط لوله مورد مناقشه را برطرف می‌کند.

در حالی که این خط لوله آماده آغاز عملیات است، هنوز به تأییدیه برنامه‌ریز آلمانی و تجزیه‌وتحلیل عرضه توسط این وزارتخانه نیاز دارد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت اقتصاد در تحلیل خود به این نتیجه رسیده است که اعطای گواهینامه تهدیدی برای امنیت عرضه گاز به آلمان و اتحادیه اروپا نیست.

این وزارتخانه اعلام کرد که تجزیه‌وتحلیل خود را پس از گفت‌وگو با کشورهای همسایه اتحادیه اروپا به این برنامه‌ریز ارائه کرده است و به کشورهای ایتالیا، اتریش، لهستان، جمهوری چک، مجارستان، استونی، لتونی و لیتوانی فرصتی برای مشورت داده شده بود.

این برنامه‌ریز آلمانی تا اوایل ژانویه فرصت دارد طرح گازی نورد استریم-۲ را تایید کند، اما ممکن است زودتر تصمیم خود را بگیرد. این تأییدیه به کمیسیون اروپا می‌رود که دو ماه دیگر فرصت دارد نتیجه را اعلام کند.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha