۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
فروش پوشاک داخلی با برند خارجی| حذف یارانه بیمه کارگران را به خطر می اندازد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فروش پوشاک داخلی با برند خارجی| حذف یارانه بیمه کارگران را به خطر می اندازد

اردبیل - اکبری، رئیس اتحادیه خیاطان، تولیدکنندگان پوشاک و خشکشویان اردبیل گفت: تولیدات پوشاک واحدهای صنفی اردبیل به تهران ارسال می شود و با زدن مارک و برندهای معروف داخلی و خارجی به فروش می رسد.

رضا اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت ۶۵۰ واحد صنفی در رسته خیاطان، تولیدکنندگان پوشاک و خشکشویان اظهار کرد: متاسفانه تولیدکنندگان ما در تامین مواد اولیه با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

وی اظهار کرد: در استان اردبیل هم از لحاظ نیروی انسانی ماهر و هم به لحاظ کیفیت دوخت شرایط ایده آلی داریم اما متاسفانه حمایت حداقلی از تولیدات ما در استان انجام نمی شود.

پوشاک تولیدی اردبیل با مارک خارجی به فروش می رسد

رئیس اتحادیه خیاطان، تولیدکنندگان پوشاک و خشکشویان اردبیل تصریح کرد: جای تاسف است که تولیدات واحدهای صنفی در استان به تهران ارسال می شود و در آنجا صرفا با زدن مارک و برندهای معروف داخلی و خارجی به قیمت چندین برابر دوباره به اردبیل و سایر استانهای کشور ارسال می شود.

اکبری افزود: این درحالی است که اگر مسئولان محلی از تولیدکنندگان داخل استان حمایت کنند، همان تولیدات به قیمتی بسیار مناسب به دست مصرف کنندگان اردبیلی خواهد رسید.

وی به گرانی مواد اولیه البسه و پوشاک اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان ما تلاش می کنند تا مواد اولیه با کیفیتی تهیه کنند تا محصول نهایی با کیفیت به دست مصرف کننده برسد.

رئیس اتحادیه خیاطان، تولیدکنندگان پوشاک و خشکشویان اردبیل تامین تجهیزات و دستگاههای تولید پوشاک را از دیگر مشکلات واحدهای صنفی استان عنوان کرد و افزود: بسیاری از تجهیزات مورد نیاز واحدها تولیدی با افزایش چند برابری قیمت مواجه شدند، بطوریکه دستگاهی که به قیمت ۲میلیون تومان خریداری می شد، حالا باید نزدیک به ۳۰ میلیون تومان برای خرید آن دستگاه هزینه شود.

اکبری تصریح کرد: همین مسئله باعث شده تا بسیاری از واحدها با همان روش سنتی به تولید پوشاک و البسه اقدام کنند.

وی افزود: البته در روش سنتی اگرچه به لحاظ کیفیت تولید مشکلی پیش نمی آید اما در تعداد و کمیت محصول تولیدی قطعا تفاوت زیادی وجود دارد.

رئیس اتحادیه خیاطان، تولیدکنندگان پوشاک و خشکشویان اردبیل در ادامه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: همکاران ما در دوران کرونا جهادی وارد عمل شدند و برای جلوگیری از شیوع ویروس، اقدام به تولید ماسک کردند.

۲۰۰ هزار ماسک دست دوز در دستمان مانده است
اکبری اظهار کرد: ما بعد از جلسه ای که با استاندار وقت اردبیل داشتیم با تلاش شبانه روزی، روزانه ۳۰ هزار ماسک تولید کردیم اما بعد از اینکه دستگاههای جدید تولید ماسک وارد بازار شد، هیچ حمایتی از ما انجام نشد.

وی افزود: مسئولان وقت به ما اعلام کردند که ماسک های تولیدی دست دوز را دپو کنیم؛ حالا ۲۰۰ هزار ماسک دست دوز در دستمان مانده ولی هیچ کس سراغی از ما نمی گیرد.

رئیس اتحادیه خیاطان، تولیدکنندگان پوشاک و خشکشویان اردبیل اظهار کرد: بد عهدی مسئولان دلخوری واحدهای صنفی را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: انتظار می رفت مسئولانی که در شرایط بحرانی دست به دامان واحدهای تولیدی شدند حداقل حمایتی از این واحدها داشتند.

اکبری افزود: واحدهای صنفی ما در این خصوص دستگاههای تولید ماسک به قیمت ۴۷۰ میلیون خریدند ولی بعد از عادی شدن ماجرا به قیمت ۷۰ میلیون فروخته اند.

رئیس اتحادیه خیاطان، تولیدکنندگان پوشاک و خشکشویان اردبیل افزود: مسئولان می توانستند حداقل با دادن تسهیلات کم درصد از واحدهای تولیدی حمایت کنند که این کار هم انجام نشد.

سهمیه هر واحد صنفی برای بیمه کارگری ۵ نفر است
وی در خصوص بیمه کارگران واحدهای تولیدی صنف خیاطان، تولیدکنندگان پوشاک و خشکشویان اظهار کرد: سهمیه هر واحد صنفی برای بیمه کارگری که از حمایت دولتی برخوردار باشد، ۵ نفر است.

اکبری افزود: بر همین اساس کارفرمایان نهایت ۵ کارگر را برای بیمه معرفی می کنند و مابقی شامل بیمه نمی شود.

رئیس اتحادیه خیاطان، تولیدکنندگان پوشاک و خشکشویان اردبیل اظهار کرد: البته مشکل دیگری که کارفرمایان با آن مواجه هستند این است که اگر بیشتر از سه کارگر برای بیمه معرفی کنند به عنوان فردی که توان مالی دارد، یارانه نقدی و معیشتی شان، قطع می شود و همین موضوع باعث می شود که کارفرمایان رغبتی به بیمه کردن کارگران نداشته باشد.

اکبری در پایان اظهار کرد: متاسفانه در دور دوم ریاست جمهوری روحانی، بیمه کارفرمایی نیز از حمایت دولتی خارج شد و این افراد باید به صورت آزاد حق بیمه خود را پرداخت کنند.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha