۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کاهش ۸۴ درصدی سود خالص و ۵۴ درصدی سود انباشته «فروی»
شرکت ذوب روی اصفهان در سراشیبی سود

کاهش ۸۴ درصدی سود خالص و ۵۴ درصدی سود انباشته «فروی»

سود خالص شرکت ذوب روی اصفهان که با نماد «فروی» در بازار اول فرابورس فعالیت می‌کند، در شش ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۴ درصد و سود انباشته این شرکت نیز ۵۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، سود انباشته شرکت ذوب روی اصفهان که در هشتم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ در بازار اول فرابورس به قیمت هر سهم یک هزار و ۴۰۰ تومان عرضه اولیه شد، در شش ماهه نخست امسال، به رقم ۲۱۳ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با رقم ۴۶۴ میلیارد تومانی شش ماهه نخست سال گذشته، ۵۴ درصد سقوط را نشان می‌دهد.

همزمان سود خالص این شرکت هم در مدت زمان مشابه از ۲۹۲ میلیارد تومان به ۴۶ میلیارد تومان رسیده که ریزشی ۸۴ درصد را نشان می‌دهد.

سود ناخالص این شرکت هم افتی ۴۳ درصدی داشته و از ۱۰۲ میلیارد تومان در پایان شهریور ۱۳۹۹ به ۵۸ میلیارد تومان در پایان شهریور امسال رسیده است.

دلیل عمده این موضوع بیشتر مربوط به رشد ۲۰۷ درصدی بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی این شرکت است که از ۷۹ میلیارد تومان به ۲۴۲ میلیارد تومان رسیده است. این موضوع سود عملیاتی فروی را با ۶۸ درصد کاهش از ۱۴۴ میلیارد تومان به ۴۶ میلیارد تومان کاهش داده است.

در بخش سایر درآمدهای صورت‌های مالی مربوط به دوره شش ماهه فروی، قید شده است که درآمدهای این شرکت از محل سایر امور که در پایان تابستان سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان بوده در پایان تابستان امسال به تنها ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده و افتی ۸۹ درصدی داشته است.

ذوب روی اصفهان در سال ۱۳۷۷ و با هدف ایجاد ارزش افزوده و توسعه صادرات غیرنفتی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی اصفهان تاسیس شد. عمده‌ترین تولیدات این شرکت شمش روی گالوانیزه فلزات، آلیاژها، پلاستیک‌سازی و باطری‌سازی است.

با وجودی که این شرکت هیچ‌گونه افزایش سرمایه‌ای هم در دوره مورد گزارش نداشته است اما سود پایه هر سهم آن ۸۹ درصد ریخته است؛ بدین ترتیب که سود ۴۸۶۸ ریالی آن در پایان شهریور سال ۱۳۹۹ به ۵۲۴ ریال در پایان شهریور امسال تنزل کرده است.

همچنین سود خالص هر سهم فروی نیز با ۸۴ درصد ریزش، از ۳۲۴۵ ریال به ۵۱۳ ریال کاهش یافته است.

شرکت باما، بیمه مرکزی، گروه صنعتی امیر، سرمایه‌گذاری پارس ایمن سهم، مبین متین آسیا و ژوبین پیرانی سهامداران عمده این شرکت هستند.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha