۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
ثبت‌نام طرح جهش مسکن ادامه دارد | لرستانی‌ها فرصت را غنیمت بشمارند
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان:

ثبت‌نام طرح جهش مسکن ادامه دارد | لرستانی‌ها فرصت را غنیمت بشمارند

لرستان- رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: ثبت نام طرح جهش مسکن در استان آغاز شده و امیدواریم که افراد فاقد مسکن این فرصت را مغتنم بشمارند تا دغدغه آن‌ها برای همیشه رفع شود.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: طرح جهش مسکن پس از تصویب در مجلس و تأیید توسط شورای نگهبان، به قانون تبدیل شده و لازم الاجرا بودن آن قطعی است؛ در این برنامه چهارساله، باید چهار میلیون مسکن در مناطق شهری و روستایی کشور ساخته شود.

وی افزود: مبلغ تسهیلات این طرح از ۲۰۰ میلیون تومان شروع و تا ۴۵۰ میلیون تومان متناسب با شرایط مختلف، تعیین می‌شود؛ این قانون همه نقاط کشور را شامل می شود و طبق تفاهمی که انجام شده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر مسئولیت آن بر عهده بنیاد مسکن و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز امکان همکاری بنیاد مسکن فراهم است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان عنوان کرد: براساس این طرح، باید دستگاه‌های مختلف به خصوص وزارت نیرو پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص تامین زیر ساخت‌ها انجام دهند و دولت هم مکلف به تامین زمین است همچنین سازمان نظام مهندسی و شهرداری باید تخفیفات ۵۰ درصدی ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در واحدها و طرح‌های بافت فرسوده ساکن هستند، می توانند از این مزایا استفاده کنند و نسبت به احیا و بازسازی واحد خود اقدام کنند؛ تخصیص این واحدها نیز متناسب با شاخص‌های مورد نظر در هر استان تعیین می‌شود ولی اگر میزان تقاضا بالا باشد، ممکن است تخصیص‌ها تغییراتی داشته باشد ولی اساساً نباید هیچ گونه تقاضایی در سراسر کشور بدون پاسخ باقی بماند.

رضایی تصریح کرد: سکونت در شهر مورد تقاضا، قرمز نبودن فرم ج و نداشتن مسکن از جمله شرایط اولیه ثبت نام در این طرح است؛ در حال حاضر ثبت نام آغاز شده و تا یکماه طبق قانون در همه شهرستان ها و روستاهای استان امکان ثبت نام وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: این طرح، فرصت مغتنمی است برای افرادی که فاقد مسکن هستند تا دغدغه آنها در رابطه با مسکن برای همیشه رفع شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha