۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
افزایش هزینه‌ها مردم انگلیس را تحت فشار قرار داده است
دیلی میرور گزارش داد؛

افزایش هزینه‌ها مردم انگلیس را تحت فشار قرار داده است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد در بحبوحه فشارهای فزاینده هزینه‌های زندگی، از هر ۱۰ انگلیسی یک نفر از عهده پرداخت پنج پوند افزایش قبوض ماهانه برنمی آید.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میرور در مطلبی نوشت، بنا بر نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو، ۱۰ درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند توانایی پرداخت پنج پوند افزایش هزینه‌های ماهانه (بالغ بر ۶۰ پوند در یک سال) همچون افزایش هزینه‌های مسکن، مواد غذایی و قبوض را ندارند.

حدود ۱۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند قادر به پرداخت ۱۰ پوند افزایش هزینه‌های ماهانه (بالغ بر ۱۲۰ پوند در سال) نیستند.

به موجب این نظرسنجی، حدود یک سوم (۳۳ درصد) نیز نمی‌توانند از عهده ۲۵ پوند افزایش هزینه‌های ماهانه برآیند؛ هزینه‌هایی که در مجموع در طول سال بالغ بر ۳۰۰ پوند خواهد شد.

ریشی ساناک وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه بودجه خود را اعلام خواهد کرد که انتظار می‌رود افزایش ساعتی دستمزدها را از حدود هشت پوند به نزدیک ۱۰ پوند به دنبال داشته باشد، اما منتقدان هشدار داده اند که حداقل افزایش دستمزدها بعید است فشار ناشی از قطع کمک‌های هفتگی ۲۰ پوندی را بر خانواده‌ها جبران کند.

بریجت فیلیپسون دیگر مقام بلندپایه انگلیس نیز هشدار داد:" ما با بحران هزینه‌های زندگی مواجه هستیم و قیمت‌ها در فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها افزایش یافته است. "

وی افزود خانواده‌ها و کسب و کارها منتظر هستند و امیدوارند که وزیر دارایی به اقداماتی که آن‌ها و کشور نیاز دارند، متوسل شود، اما ریشی ساناک هنوز بودجه خود را اعلام نکرده است.

بنا بر اطلاعات اداره آمار انگلیس، متوسط درامد خانواده‌های انگلیسی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۹ هزار و ۹۰۰ پوند بود.

در نظرسنجی موسسه یوگاو، ۵۷ درصد انگلیسی‌ها از خانواده‌هایی با درامد بین ۲۰ هزار تا نزدیک به ۳۰ هزار پوند اعلام کردند از عهده ۵۰ پوند افزایش ماهانه هزینه‌های زندگی برنمی آیند.

نزدیک به ۷۶ درصد خانواده‌های فقیری که کمتر از ده هزار پوند در سال درامد دارند نیز اعلام کردند قادر به پرداخت ۵۰ پوند افزایش هزینه‌های ماهانه نیستند.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha