۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
۲۵۰ هزار واحد از طرح مسکن مهر باقی مانده است
مشاور اسبق وزیر راه:

۲۵۰ هزار واحد از طرح مسکن مهر باقی مانده است

مشاور اسبق وزیر راه با بیان اینکه نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد از مسکن مهر باقی مانده است گفت: صاحبان این واحدها یا دفترچه قسط ندارند و یا هنوز محوطه سازی انجام نشده و یا تعاونی ها مشکل حقوقی پیدا کرده اند.

به گزارش بازار، مقداد همتی از طراحان مسکن مهر و مشاور اسبق وزیر مسکن به وضعیت مسکن مهر اشاره و عنوان کرد: در پایان دولت نهم و دهم حدود ۴ میلیون واحد شامل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد شهری و یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد روستایی مسکن مهر کلید زه شده بود و در پایان دولت دهم پروژه ها را به طور متوسط بین ۷۰ تا ۸۰ درصد تحویل دولت یازدهم دادیم.

وی افزود: در طول تقریبا شش سال ۴ میلیون واحد را با متوسط ۷۵ درصد تحویل دولت آقای روحانی دادیم اما اما متاسفانه دو دولت آقای روحانی ۲۵ درصد را در طول هشت سال نتوانست تمام کند.

مشاور اسبق وزیر مسکن اظهار کرد: از این میزان حدود ۲۰ درصد در این مدت تکمیل شده و مابقی مانده است تا تحویل داده شود و اینها نیز جزو واحد هایی بوده اند که اواخر دولت دهم شروع شد از جمله واحدهای پردیس مانند فاز ۱۱ و دره بهشت.

وی متذکر شد: ما واقعا این فکر را نمی کردیم که دولت آقای روحانی به این شکل عمل کند و باید در دوسال اول این ۲۵ درصد را تمام می کردند ولی حتی در پروژه اقدام ملی از ۴۰۰ هزار واحد که کلید زده شد فقط ۵۰ هزار واحد پی ریزی شده و مابقی بر گردن دولت سیزدهم افتاده است.

نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد از طرح مسکن مهر باقی مانده است
همتی با بیان اینکه نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد از طرح مسکن مهر باقی مانده است تا تحویل مردم شود، گفت: صاحبان این واحدها یا دفترچه قسط ندارندو یا هنوز محوطه سازی شان و یا نازک کاری شان انجام نشده است و یا تعاونی ها مشکل حقوقی پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت ها برای واحدهای مسکن مهر از قبل پیش بینی شده بود، تصریح کرد: در طول هشت سال گذشته متاسفانه دولت و وزارت راه و شهرسازی نتوانسته بود تاسیسات زیربنایی و خدمات روبنایی احداث کند در حالی که به راحتی در تهاتر تجاری های همان مناطق این عملیاتی می شد. الان وزارت شهرسازی در طول یکس سال گذشته که مقداری تغییر رویکرد ایجاد شد فقط ۵ هزار میلیارد تومان شهر پردیس زمین های تحت مالکیت خود را فروخته و خرج زیربناها کرده است. آیا این کار را دولت و وزارت راه و شهرسازی نمی توانست در طول هشت سال گذشته انجام دهد؟

این طراح مسکن مهر در ادامه افزود: ما هم طراحی شکلی و محتوایی و شهرسازی و هم طراحی منابع مالی را کرده بودیم. در سازمان ملی زمین و مسکن، بانک زمین وجود دارد که ارزش ریالی بالایی دارد و می توان با فروش چند زمین در مناطق بالای شهر خرج تکمیل مسکن مهر کرد و این از بی تدبیری وزارت راه و شهرسازی است.

تنها وزیر تغییر کرده ولی معاون ها و مدیرکل ها تغییر نکرده اند
وی با اظهار به اینکه همچنان در وزارت راه و شهرسازی اتفاق مثبت مدیریتی رخ نداده است، گفت: همان افرادی که در دولت آقای روحانی بوده اند همچنان سر کار هستند و نباید تا وقتی تغییر مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی انجام نشده انتظار خارق العاده ای از این وزارت خانه داشته باشیم. تنها وزیر تغییر کرده ولی معاون ها و مدیرکل ها تغییر نکرده اند و همین باعث می شود اولین وعده آقای رئیسی که یک میلیون مسکن در سال است عملی نشود.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha