۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور ارزیابی شد
مدیرکل دفتر مهندسین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور ارزیابی شد

احمدنیا، مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در شش ماه نخست سال، هزار و ۵۰۰ کیلومتر- خط از راه‌های کشور از نظر شاخص بین‌المللی ناهمواری (IRI) ارزیابی شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، فرهاد احمدنیا گفت: وضعیت ناهمواری روسازی راه‌ها، تاثیر زیادی در کیفیت سواری دهی راه دارد که با استفاده از دستگاه RSP مقدار ناهمواری روسازی در امتداد چرخ چپ و راست بر اساس شاخص IRI (شاخص بین المللی ناهمواری راه) و RN (شاخص راحتی رانندگی) محاسبه می‌شود.

احمدنیا با اشاره به اینکه از این شاخص می‌توان برای تحویل راه‌های تازه ساز و یا روکش شده استفاده شود اضافه کرد: در این خصوص حدودی برای شاخص IRI توسط شورای عالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل تدوین شده است.

وی ادامه داد: دفتر مهندسین مشاور شرکت سهامی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در ماه‌های گذشته، با به کارگیری دو دستگاه RSP ۲ لیرزی، مبادرت به ارزیابی شاخص بین‌المللی ناهمواری در ۹ پروژه روسازی آسفالتی جدید احداث شده در سطح راه‌های کشور کرده است.

احمدنیا با بیان اینکه ارزیابی شاخص بین‌المللی ناهمواری (IRI) این پروژه‌ها به پایان رسیده است گفت: این ۹ پروژه عبارتند از محور واریانت چاه اسماعیل به طول ۹ کیلومتر- خط، کنارگذر سرپل ذهاب به طول ۲۰ کیلومتر- خط، محور میاندوآب-کرمانشاه (قطعات ۶ و ۹) به طول ۴۴ کیلومتر- خط، کنارگذر ساوه- بوئین زهرا به طول ۸۵ کیلومتر- خط، محور هراز (محدوده پلور) به طول ۵ کیلومتر- خط، محورهای منتخب استان قم (گزارش اول) به طول ۱۷۹ کیلومتر خط، آزادراه ارومیه- تبریز (قطعات ۲ و ۴) به طول ۱۷۲ کیلومتر- خط، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) به طول ۹۳۳ کیلومتر- خط و پروژه بازیافت سرد محور نائین- اردستان به طول ۲۰ کیلومتر- خط که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آن‌ها نقش آفرینی داشته است.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha