۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
 ۶۰ هزار تن کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد | رشد ۱۱۵درصدی صادرات
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری:

۶۰ هزار تن کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد | رشد ۱۱۵درصدی صادرات

شهرکرد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صادرات ۶۰ هزار تن کالا از این استان طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی افزود: ارزش حجم صادرات استان در سال‌جاری نیز ۳۷ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

 وی همچنین از صدور ۹۳۳ مورد اظهار نامه گمرکی در استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: اظهارنامه‌های صادر شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۵۷ درصد رشد برخوردار شده است.

رستمی، هدف‌گذاری صادراتی استان در سال ۱۴۰۰ را ۳۵ میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: هدف صادراتی استان در هفت ماهه سال‌جاری  محقق شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به بیشترین کالاهای صادراتی استان در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: لوازم خانگی نظیر بخاری برقی، آبگرمکن، لباسشویی، مفتول آلومنیومی، ورق گالوانیزه، کود اوره، مغز بادام، خوراک ماهی، آمونیاک، موکت، خمیرمایه و شیرخشک از جمله این کالاها است.

وی با بیان اینکه بیشترین کالاهای صادراتی از استان به کشور عراق بوده است، بیان کرد: ترکیه، هند، افغانستان، سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، لبنان و گرجستان به ترتیب دیگر کشورهای هدف صادراتی استان به شمار می رود.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha