۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
سرمایه‌گذاران از نوآوری دست کشیده‌اند | لزوم حذف بروکراسی اداری
مدیرعامل شرکت عمران بتن‌اکباتان:

سرمایه‌گذاران از نوآوری دست کشیده‌اند | لزوم حذف بروکراسی اداری

همدان - درویشی، مدیرعامل شرکت عمران بتن‌اکباتان گفت: صدور مجوز به دلیل بروکراسی‌های اداری بسیار طولانی و همین موضوع سبب شده سرمایه‌گذاران از نوآوری دست کشیده و امیدی به آینده نداشته باشند.

سعید درویشی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت عمران بتن‌اکباتان از سال ۱۳۹۲ با هدف اجرای پروژه‌های عمرانی به فعالیت پرداخته است، گفت: این واحد بنیانگذار استفاده از ماسه کوهی در تولید بتن در داخل استان است که منجر به آن شد ورود مصالح از استان‌های همجوار به کلی منتفی شده و واحدهای تولیدی شن و ماسه در استان همدان افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت عمران‌بتن اکباتان باتاکید بر اینکه با بهره‌گیری علم جوانان متخصص به دنبال توسعه حوزه فعالیت و تنوع در محصولات هستیم، عنوان کرد: شرکت عمران‌بتن اکباتان در ساخت پروژه‌های عمرانی بزرگ شهر اعم از پل‌ها، تقاطع‌ها، پیاده‌روسازی‌ها همکاری و در تأمین بتن و قطعات بتنی مشارکت داشته است.

وی بااشاره به اینکه شرکت عمران بتن‌اکباتان برای ۴۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است از چالش ها سخن گفت و بیان‌کرد: وضع قوانین متفاوت در شرایط برابر به همراه موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی موجب ایجاد مشکلاتی در این بخش شده است.

نوسان قیمت تأثیر منفی در عقد قراردادها داشته و موجب سردرگمی واحدهای تولیدی بتن آماده در سراسر کشور شده است

وی به موضوع ورود سیمان به بورس اشاره کرد و گفت: نوسان قیمت تأثیر منفی در عقد قراردادها داشته و موجب سردرگمی واحدهای تولیدی بتن آماده در سراسر کشور شده است.

درویشی افزود: صدور مجوزها به دلیل بروکراسی‌های اداری بسیار طولانی شده و همین موضوع سبب شده سرمایه‌گذاران از توسعه و نوآوری دست کشیده و امیدی به آینده نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت عمران‌بتن به ذکر مشکل تأمین مواداولیه پرداخت و گفت: بیشتر شرکت‌های شن و ماسه مواد اولیه‌ای بی‌کیفیت را در اختیار تولیدکنندگان بتن‌آماده قرار می‌دهند که این موضوع موجب شده تعادل در این حوزه به هم خورده شود و واحدهای تولید شن و ماسه پاسخگوی نیاز واحدهای بتن آماده نباشند.

متأسفانه از سه سال پیش امکان فعالیت برای تولید شن و ماسه و تأمین نیاز تولیدات شرکت به دلیل بوروکراسی‌های اداری متوقف شد و در حال حاضر هم تجهیزات و سرمایه بدون استفاده رها شده است

وی بابیان اینکه متأسفانه از سه سال پیش امکان فعالیت برای تولید شن و ماسه و تأمین نیاز تولیدات شرکت به دلیل بوروکراسی‌های اداری متوقف شد و در حال حاضر هم تجهیزات و سرمایه بدون استفاده رها شده است.

درویشی با تاکید بر اینکه نباید به تولیدکننده به عنوان بنگاه منفعت‌رسان به ارگان دولتی نگاه کرد، بیان کرد: حمایت و رفع موانع بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه کار مسئولان باشد تا در نهایت به رونق اقتصادی بینجامد.

وی برقراری مدیریت نشأت گرفته از برنامه‌ریزی و تخصص را راه‌گشای وضعیت فعلی تولید دانست و گفت: این موضوع ممکن است در کوتاه‌مدت با شکست مواجه شود ولی زیرساخت‌های لازم برای موفقیت بلندمدت را فراهم می‌آورد که همین موضوع در این شرکت با بهره‌گیری از نیروهای جوان عملیاتی شده است.
 

کد خبر: ۱۱۳٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha