۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
بی عدالتی در تخصیص حق آبه قزوین از سد طالقان | کشاورزی قزوین رو به نابودی‌
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بی عدالتی در تخصیص حق آبه قزوین از سد طالقان | کشاورزی قزوین رو به نابودی‌

قزوین- رحمانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تامین حق آبه قزوین از سد طالقان در آینده نزدیک کشاورزی استان را نابود می‌کند.

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: اگرچه ما نیز معتقدیم تامین آب شرب مورد نیاز مردم در اولویت است ولی باید توجه داشت که سد طالقان برای تامین استان قزوین ساخته شده است ولی امروز قزوین برای تخصیص حق آبه محدود خود از این سد نیز باید چانه زنی کند.

وی گفت: در حالی که غرب استان قزوین با مشکلات عمده در خصوص تامین آب شرب و کشاورزی مواجه است منطقی نیست که قزوین در مقابل این بی عدالتی در تخصیص حق آبه خود از سد طالقان سکوت کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزی قزوین در آینده نزدیک به دلیل بی آبی به نابودی می رسد در حالی که بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزی قزوین نیز در پایتخت به مصرف میرسد اما تخصیص حق آبه مردم قزوین به پایتخت کشاورزی این استان را نیز دچار مشکل کرده سات.

رحمانی اظهار کرد: در حال حاضر طرح انتقال آب از طالقان به آبیک در حال اجراست که با بهره برداری کامل از این پروژه بیش از ۲۰۰ شهر و روستای استان قزوین از آب شرب مناسب بهره مند می شوند.

وی افزود:  تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات است و درخواست ما از مسئولین همراهی هرچه بیشتر برای رسیدن آب شرب مناسب به خانه مردم آبیک است.

کد خبر: ۱۱۳٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha