۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
ارز دیجیتال ملی نیجریه به نام eNaira منتشر شد
بانک مرکزی نیجریه خبر داد؛

ارز دیجیتال ملی نیجریه به نام eNaira منتشر شد

بانک مرکزی نیجریه از انتشار ارز دیجیتال ملی این کشور به نام eNaira خبر داده و این اقدام را قدمی بزرگ به سمت تحول در نظام پولی و بانکی این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری بازار، بانک مرکزی نیجریه از انتشار ارز دیجیتال ملی این کشور خبر داده و این اقدام را قدمی بزرگ به سمت تحول در نظام پولی و بانکی این کشور دانست. 

بر اساس این گزارش، «محمدو بوهاری» نیز طی سخنانی با اعلام این خبر تاکید کرد که استفاده از فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال منجر به رشد اقتصادی سریعتر این کشور و افزایش میزان تولید خالص ملی این کشور طی ده سال آینده شده و منجر به افزایش درآمد ۲۹ میلیارد دلاری نیجریه خواهد شد. 

بوهاری در ادامه سخنان خود گفت: استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجریه می تواند به انتقال افراد و مشاغل بیشتری از بخش غیررسمی به بخش رسمی اقتصاد کمک کرده و در نتیجه درآمد پایه مالیاتی کشور را افزایش دهد.

لازم به ذکر است ارز دیجیتال ملی نیجریه به نام eNaira منتشر خواهد شد که ارزش آن با واحد پولی فیات این کشور یعنی «نایرا» برابر خواهد بود. کارشناسان حوزه اقتصاد نیجریه، این اقدام دولت را قدمی بزرگ در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال و زیرساخت های مدرن اقتصادی نیجریه دانسته و معتقدند راه اندازی این ارز، از سال ۲۰۱۲ از جمله اولویت های مهم دولت نیجریه برای توسعه اقتصاد دیجیتال در این کشور بوده است.

در همین راستا، «اندرو نوین» اقتصاددان ارشد موسسه «پرایس واتر هاوس» گفت: eNaira بزرگترین اقدام در توسعه اقتصادی نیجریه محسوب می شود... این ارز منجر به ساده تر شدن هرچه بیشتر مکانیسم های پرداخت و حرکت به سمت کاهش نقدینگی و هزینه های انتقال در مبادلات مالی خواهد شد.

بانک مرکزی نیجریه نیز با تمجید از راه اندازی eNaira، این پروژه را سنگ بنای مسیری طولانی برای توانمندسازی مشاغل خانگی و پرداخت های سریعتر، موثرتر و قابل اعتماد تر در بخش صنایع دانسته که هزینه مبادلات مالی را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

لازم به ذکر است ار مجموع جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری نیجریه، تنها ۴۵ درصد از ۱۰۶ میلیون جوان این کشور، تا سال ۲۰۲۰ دارای حساب بانکی بوده و به گفته دولت نیجریه، راه اندازی ارز دیجیتال ملی این کشور می تواند کمک شایانی به پوشش سرویس های پرداخت در سراسر این کشور به ویژه برای جوانان روستایی که دسترسی کمتری به شعب بانکی دارند، کند.

کد خبر: ۱۱۳٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha