۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
پرداخت تسهیلات به صنعتگران صنایع‌دستی در قالب تفاهم نامه با بنیاد برکت زنجان
معاون صنایع‌دستی زنجان خبر داد؛

پرداخت تسهیلات به صنعتگران صنایع‌دستی در قالب تفاهم نامه با بنیاد برکت زنجان

زنجان- معاون صنایع‌دستی زنجان از اعطای چهار هزار و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد برکت به‌منظور حمایت مالی از کارگاه‌های هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، الناز خدایی فر از اعطای چهار هزار و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد برکت به‌منظور حمایت مالی از کارگاه‌های هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران زنجانی خبر داد و گفت: این تسهیلات با همکاری بنیاد برکت و طبق مفاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بنیاد برکت و بانک مهر ایران به‌منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران اختصاص‌یافته است.

وی اظهار کرد: این منابع مالی به صنعتگران به شکل قرض‌الحسنه با تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۶۰ ماهه اعطاشده است.

معاون صنایع‌دستی و میراث فرهنگی زنجان گفت: اولویت استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌شده با آسیب‌دیدگان از کرونا در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها است.

خدایی فر تاکید کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مأموریت محرومیت‌زدایی و معاونت صنایع‌دستی با رسالت حمایت از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مأموریت اشتغال آفرینی این افراد، هم‌افزا شدند و با نگاهی همسو از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران این حوزه حمایت می‌کنند.

وی گفت: احیاء و توسعه صنایع‌دستی بومی استان و  معرفی آنها از دیگر اهداف این طرح بوده و ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی عمده و بومی استان زنجان است.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha