۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
صنعت و معدن مازندران با کمبود ۵ هزار نیروی کار روبرو است
رئیس خانه صمت مازندران:

صنعت و معدن مازندران با کمبود ۵ هزار نیروی کار روبرو است

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران کمبود نیروی کار را از مشکلات استان بیان کرد و گفت: بخش صنعت و معدن با کمبود پنج هزار نیروی کار روبرو است.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کمبود نیروی کار و کارگر ساده در استان اظهار داشت: آنچه که امروز شاهد هستیم از سال ها قبل پایه گذاری و سیاست گذاری شده است و فضای آموزشی را به سمتی بردیم که رشته ها با نیاز جامعه همخوانی ندارد.

وی با اظهار اینکه امروز با نیروی بیکار تحصیل کرده روبرو هستیم، گفت: این درحالی که استان نیازمند یکسری تکنسین، کارگران ماهر و ساده است و اکنون با ضعف بزرگ نبود کارگر ساده و تکنسین روبرو هسیتم.

وی یادآور شد: از سوی دیگر با انبوه بیکاران تحصیلکرده مواجه هستیم، هرچند میانگین بیکاری در استان نسبت به کشور پایین تر است.

رضوی ادامه داد: صنعت در استان مازندران با همه وضعیتی که تجربه کرده است، حال بدی ندارد و مشکل صنعت کمبود نیروی کار و زمین است و این سبب شده که از نظر توسعه سرمایه گذاری با رکود روبرو شده است.

رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه حداقل در استان به پنج هزار کارگر ساده و تکنسین نیاز داریم، گفت: با دستگاه های مختلف از جمله تعاون، استانداری و تامین اجتماعی مکاتبه کردیم که برای تامین آن اقدام شود.

وی افزود: این درحالی است که در شهرستان آمل سه هزار نفر بیمه بیکاری می گیرند و باید این افراد را جذب و مشغول به کار کرد.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha