۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کاهش ۹۸ درصدی سود خالص «خالص سازان روی زنجان»
حال ناخوش بزرگترین تولید کننده شمش روی در خاورمیانه

کاهش ۹۸ درصدی سود خالص «خالص سازان روی زنجان»

سود خالص شرکت خالص سازان روی زنجان که بزرگترین تولید کننده شمش روی در خاورمیانه است، در شش ماهه نخست امسال ۹۸ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، شرکت تولیدی صنایع خالص سازان روی زنجان از بهمن ماه سال ۱۳۸۵ با هدف تولید شمش روی با خلوس ۹۹.۹۹ درصد در زنجان فعالیت خود را آغاز کرده و عنوان بزرگترین تولید کننده روی در خاورمیانه را یدک می‌کشد.

۹۵ درصد محصولات این شرکت صادراتی است و محصولات آن به کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، هند، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، عراق، کره، چین، افغانستان و برخی از کشورهای اروپایی هم صادر می‌شود.

با این حال در صورت‌های مالی منتشر شده مربوط به دوره مالی شش ماهه نخست این شرکت، سود خالص آن از ۷۷۲ ریال شش ماهه سال گذشته و ۱۵۳۴ ریال پایان سال قبل به تنها ۸ ریال کاهش یافته است.

صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهند که سود ناخالص آن با ۷۳ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل از ۷۱ میلیارد تومان به ۱۹ میلیارد تومان رسیده است.

دلیل این موضوع نیز کاهش ۹۳ درصدی سود عملیاتی این شرکت است. در دوره مورد بررسی، سود عملیاتی این شرکت از ۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به تنها ۴ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان کاهش یافته است.

کاهش ۹۸ درصدی سود خالص این شرکت باعث شده تا سود خالص هر سهم از ۷۷۲ ریال در شش ماهه نخست سال گذشته و ۱.۵۳۴ ریال در پایان سال ۹۹ به تنها ۸ ریال در پایان شهریورماه امسال برسد. سود ۸ ریالی هر سهم این شرکت، به معنای کاهش ۹۸ درصدی ارزش سود خالص هر سهم است.

هرچند این شرکت سرمایه خود را از ۸۰ میلیارد تومان به ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش داده ولی این موضوع نمی‌تواند دلیلی بر عملکرد نامناسب آن در کسب درآمدهای عملیاتی و سایر درآمدهای از محل سرمایه‌گذاری باشد.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha