۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
 مجلس و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مجلس و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در مجلس بحثی برای افزایش قیمت بنزین مطرح نشده است، در برنامه های آینده نیز چنین موضوعی قرار ندارد و مسئولین وزارت نفت هم برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.

به گزارش بازار، هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح بر اینکه تاکنون در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بحثی برای افزایش قیمت بنزین مطرح نشده است، گفت: در برنامه های آینده نیز چنین موضوع قرار ندارد و مسئولین وزارت نفت هم برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند و عمدتاً دغدغه آن‌ها تأمین سوخت نیروگاه ها در زمستان بود.

وی درباره چرایی طرح موضوع افزایش احتمالی قیمت بنزین در فضای کشور اظهار کرد: اخیراً درباره یارانه پنهان مباحث زیادی مطرح شده است. اگر گاز را بخواهیم صادر کنیم بین ۲۰ تا ۲۸ سنت به ازای هر متر مکعب قیمت قرار می دهیم اما در داخل ایران به قیمت بسیار ارزان تری آن را به فروش می رسانیم. همچنین این موضوع در رابطه با بنزین و برق صدق می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره مضرات یارانه پنهان تصریح کرد: وقتی برای انرژی یارانه در نظر گرفته شود، آن کسی که بیشتر مصرف می‌کند، یارانه بیشتری نیز دریافت می کند. یک راه حل این است که پول یارانه مستقیماً به مردم داده شود و قیمت را هم آزاد بگذاریم تا هرکسی که مصرف بیشتری دارد، هزینه بیشتری نیز داشته باشد و افرادی که انرژی کمتری مصرف می کنند هم هزینه کمتری پرداخت کنند.

وی به ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره و بیان کرد: در کشور بیش از دَه میلیارد دلار ارز ترجیحی را برای کالاهای اساسی استفاده می کنیم. تفاوت قیمت ارز ترجیحی با قیمت آزاد در بازار حدود ۲۳ هزار تومان تفاوت دارد که اگر این عدد را در ۱۰ میلیارد ضرب کنیم، رقم کلانی می شود. این رقم کلان خیلی ها را به طمع انداخت تا ارز ترجیحی دریافت و کالا را با آن وارد کنند اما به مردم آن را با قیمت ارز آزاد به فروش برسانند.

بیگی نژاد با تصریح بر اینکه یارانه ای که دولت با خون دل پرداخت می کند، به دست مردم نمی رسد، عنوان کرد: حامل های انرژی که در کشور وجود دارد بسیار اندک است و تولیدات صنعتی کشور از جمله سیمان و فولاد لزوما ثروت آفرین نیست زیرا از یارانه استفاده می کنند و نتیجه آن شکاف های طبقاتی در جامعه است زیرا کسی که از یارانه بیشتری استفاده می کند پولدارتر می شود و کسی که کمتر استفاده می کند فقیرتر می شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha