۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
شرکت‌های بزرگ آی تی همچنان در مسیر سوددهی| مشکل کمبود تراشه ادامه دارد
آخرین وضعیت بازار وال استریت؛

شرکت‌های بزرگ آی تی همچنان در مسیر سوددهی| مشکل کمبود تراشه ادامه دارد

تحلیلگران وال استریت از احتمال ادامه افزایش ارزش سهام غول های بزرگ آی تی و اقتصاد دیجیتال طی هفته آینده خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری بازار، تحلیلگران وال استریت از احتمال ادامه افزایش ارزش سهام غول های بزرگ آی تی و اقتصاد دیجیتال طی هفته آینده خبر دادند.

بر اساس این گزارش، شرکت های اپل، مایکروسافت، گوگل آلفابت، آمازون و فیسبوک به احتمال زیاد، طی هفته آینده بیشترین میزان سوددهی را در بازار سهام وال استریت خواهند داشت.

در همین حال، هلدینگ سرمایه گذاری «گلدمن ساکس» پیش بینی کرده است که شرکت های یاد شده به احتمال زیاد طی هفته آینده به صورت متوسط، ۲۲ درصد سوددهی خواهند داشت.

متوسط شاخص شرکت های فعال در بخش آی تی، الکترونیک و تکنولوژی در سه هفته ماه اکتبر، حدود ۵.۵ درصد افزایش یافته است. این در حالیست که در ماه سپتامبر، شاهد بزرگترین ریزش ارزش سهام این شرکت ها از مارس سال گذشته میلادی اکنون بودیم.

در میان شرکت های فعال در زمینه آی تی، دو شرکت «آی بی ام» و «اینتل» بیشترین شانس را برای افزایش چشمگیر ارزش سهام خود در وال استریت دارند.

با اینحال، گفته می شود توقع بیشتری از افزایش ارزش سهام شرکت های آی تی طی مدت زمانی مذکور می رفت که این موضوع به دلیل کاهش عرضه تراشته های الکترونیکی و کمبود آن در بازار، منجر به کاهش تولید و در نتیجه کاهش درآمد شرکت های مذکور شد؛ مساله ای که بسیاری از شرکت های بزرگ مانند سونی طی روزهای گذشته از تلاش خود برای تامین کمبود تراشه های الکترونیکی بازار خبر داده اند. با اینحال باید دید آیا می توان در کوتاه مدت بحران کمبود تراشه های الکترونیکی در بازار را حل کرد یا خیر.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha