۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
واگذاری کارگاه های صنعتی به جوانان گلستانی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

واگذاری کارگاه های صنعتی به جوانان گلستانی

گرگان- شهمرادی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: به جوانان مستعد واجد شرایط در سطح استان کارگاه‌های صنعتی ۳۰۰ الی ۵۰۰ متری واقع در شهرک‌های صنعتی واگذار می‌شود.

رضا شهمرادی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زمین‌های مؤثر ما در شهرک‌های صنعتی رو به اتمام است به همین خاطر توسعه واحدهای صنعتی از اولیت‌های ما است، تاکید کرد: تملک حدود ۶۵ هکتار زمین شهرک صنعتی گنبد انجام و زمینی به مساحت ۳۵ هکتارهم متعلق به سایر نهادهای دولتی است که برای تملک آن، در حال مذاکرهستیم؛ اگر این اراضی تملک شود طرح توسعه شهرک‌های صنعتی گنبد به ۱۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی  انجام تغییر کاربری و مناقصه خیابان کشی را از جمله اقدامات این دستگاه برشمرد و افزود: به محض خاتمه کار خیابان کشی و زیرساخت‌های لازم مانند آب و برق، این ۶۵ هکتار به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود همچنین  در ناحیه صنعتی دهنه شهرستان کلاله هم زمین‌هایی متعلق به کشاورزان است که با قبول آن‌ها حدود ۲۰ هکتار از زمین‌های آنجا هم به طرح توسعه ناحیه صنعتی کلاله اضافه می‌شود.

استعلام ۳۰ هکتاری زمین در گمیشان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با بیان اینکه  برای شهرستان گمیشان کار استعلام ۳۰ هکتار زمین را انجام شده، که از طریق ارتباط با جهاد کشاورزی استان و از محل منابع طبیعی آن شهرستان این زمین‌ها برای افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند، تملک خواهد شد، ابراز کرد:  یکی از نیازهای استان گسترش کارگاه‌های صنعتی است چراکه بسیاری از جوانان شاید سرمایه تهیه زمین با مساحت زیاد را نداشته باشند، بر این اساس کارگاه‌های صنعتی ۳۰۰ الی ۵۰۰ متری در شهرک‌های صنعتی به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

شهمرادی با بیان اینکه در شهرک‌های مینودشت و علی آباد به زودی زمین برای احداث این نوع کارگاه‌های صنعتی واگذار می‌شود، افزود: در شهرک صنعتی آق قلا هم در قالب مناقصه ۱۲ کارگاه توسط شهرک شهرک‌های استان ساخته و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر باید گفت گازکشی ناحیه صنعتی گمیشان در دست اجرا است متأسفانه گمیشان، تنها ناحیه صنعتی بود که تاکنون گاز نداشته که تا ماه‌های آینده این کمبود در این منطقه هم برطرف خواهد شد.

وی به اجرای طرح کنترل سیلاب شهرک صنعتی آق قلا با اعتبار دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز اشاره کرد و گفت:  احداث جداول هدایت آب‌های سطحی شهرک صنعتی اترک، کردکوی و علی آباد  از دیگر اقدامات مهم شرکت شهرک‌های صنعتی استان است از سوی دیگر اجرای راهسازی شهرک صنعتی اترک، گرگان دو، ناحیه صنعتی گوزن فارس و ایجاد فیبر نوری ناحیه صنعتی امام خمینی از دیگر فعالیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود.

برگزاری دوره آموزشی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان  از اجرای ۳۰ دوره آموزشی برای واحدهای صنعتی از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و گفت: این دوره‌ها حدود ۶۸۰ نفر و معادل شش هزار و ۹۷۴ نفر ساعت آموزش برای شاغلانی واحدهای صنعتی برگزارشده است.

شهمرادی حمایت از حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از برنامه‌های مهم این دستگاه دانست و اضافه کرد: بر این اساس از ابتدای سال تاکنون ۱۷ واحد صنعتی برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مورد حمایت قرار گرفتند و همچنین ۲ واحد صنعتی به دلیل دریافت پروانه استاندارد ملی مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha