۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷
غفلت از توسعه گردشگری روستایی در ایلام| بوم‌گردی‌ها نیازمند حمایت هستند
بازار گزارش می‌دهد؛

غفلت از توسعه گردشگری روستایی در ایلام| بوم‌گردی‌ها نیازمند حمایت هستند

ایلام- توسعه ظرفیت‌های گردشگری در روستاهای استان ایلام نیازمند امکانات است، در سال‌های اخیر هرچند تعداد زیادی واحد بوم گردی در روستاها احداث شده ولی این واحدها نیازمند حمایت هستند.

بازار؛ گروه استان‌ها: طبیعت بکر و چشم نواز مناطق روستایی استان ایلام ظرفیتی ممتاز برای توسعه گردشگری و نمایش جاذبه‌های توریستی به شمار می‌رود. زنان روستایی و عشایر در ایلام علاوه بر همراهی مردان در کار کشاورزی و فعالیت‌های روزانه با خلق آثار و صنایع دستی نقش مهمی در درآمدزایی خانواده‌ها دارند.

نام روستاهای بخش سیوان در شهرستان ایلام همیشه با کار و تولید محصولات مختلف همراه بوده است، در روستاهای این بخش محصولات مختلفی تولید می‌شود که باعث رونق منطقه شده است.

ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در راستای توسعه گردشگری در مناطق روستایی در این منطقه نیز اجرا شده است اما بیماری کرونا در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای صاحبان مراکز بوم گردی در این منطقه ایجاد کرده است.

توان پرداخت اقساط خود رو را نداریم
یکی از صاحبان اقامتگاه بوم گردی در بخش سیوان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میشخاص و سیوان جزو مناطق گردشگری و توریستی استان ایلام محسوب می‌شوند و بر همین اساس در سال ۹۸ یک واحد اقامتگاه بوم گردی را منطقه ایجاد کردم.

عباس کیان افزود: از سال گذشته تاکنون به دلیل بیماری کرونا و شیوع این ویروس، این واحد بوم گردی تعطیل شده است.

وی تصریح کرد: اقساطی وامی که برای احداث این اقامتگاه گرفته‌ایم، شروع شده ولی با این اوضاع و بیماری کرونا توان پرداخت اقساط خود رو را نداریم چراکه آسیب زیادی به ما وارد شده است.

غفلت از توسعه گردشگری روستایی در ایلام| بوم‌گردی‌ها نیازمند حمایت هستند

وی گفت: درخواست من از مسئولان در این راستا این است که تسهیلات گردشگری را امهال کنند تا بتوانم اقساط را پرداخت کنیم.

طبیعت گردی پتانسیل اصلی گردشگری در ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در تقسیم بندی‌هایی که امروزه در حوزه گردشگری قرار دارد، ۱۷ شاخه برای گردشگری معرفی شده و در سطح کشور هم اکنون کار می‌شود.

عبدالمالک شنبه زاده بیان کرد: در اکثر این حوزه‌های گردشگری، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی در استان ایلام وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: بیشتر فعالیت‌های گردشگری در استان ایلام بر روی بحث گردشگری طبیعی یا طبیعت گردی، زیارتی و سپس گردشگری سلامت است.

غفلت از توسعه گردشگری روستایی در ایلام| بوم‌گردی‌ها نیازمند حمایت هستند

شبه زاده تصریح کرد: شاید اصلی ترین پتانسیلی که در استان وجود دارد با توجه به طبیعت بکری که در سطح استان ملاحظه می‌کنیم، طبیعت گردی است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین مناطق گردشگری استان ایلام بخش سیوان است، در این بخش ۲ روستای هدف گردشگری استان ایلام در این حوزه قرار گرفته است.

۴۵ اقامتگاه بوم گردی فعال در ایلام وجود دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: برای توسعه گردشگری در بخش سیوان با توجه به پتانسیلی که در این بخش در حوزه کشاورزی وجود دارد، تفاهم نامه‌ای با جهاد کشاورزی مبنی بر ترویج گردشگری کشاورزی امضا شده است.

شنبه زاده افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی برای توسعه گردشگری در این منطقه بسیار کمک کننده هستند، در همین بخش پنج اقامتگاه بوم گردی و یک کمپ گردشگری ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع در استان ایلام حدود ۴۵ اقامتگاه بوم گردی فعال وجود دارد و ۴۰ اقامتگاه نیز در در دست احداث است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان کرد: در همه حوزه‌های گردشگری در استان ایلام پروژه‌هایی برای توسعه گردشگری در دست اقدام است.

غفلت از توسعه گردشگری روستایی در ایلام| بوم‌گردی‌ها نیازمند حمایت هستند

شنبه زاده اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی که برای توسعه گردشگری هم در حوزه روستاها، طبیعت گردی و هم در حوزه گردشگری زیارتی در استان تعریف شده است.

گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دید
وی تصریح کرد: به دلیل ویروس کرونا گردشگری بیشترین آسیب را نسبت به سایر حوزه‌ها دیده است، چراکه بیشتر مراکز گردشگری از بوم گردی‌ها تعطیل شده‌اند.

شنبه زاده اضافه کرد: تمدید و امهال تسهیلات گردشگری تا پایان سال ۱۴۰۰ مصوب شده و امیدواریم با همکاری بانک‌ها این موضوع اجرایی شود که مقداری از دغدغه فعالان حوزه گردشگری کم شود.

روستاها کارگاه‌های تولیدی کوچکی هستند که با برنامه ریزی و توسعه ظرفیت‌ها در آنها علاوه بر اشتغالزایی می‌توان زمینه را برای تولید محصولات دامی و کشاورزی فراهم کرد.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha