۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
اتریوم با حمایت تبعیض آمیز کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا به ارز دوم بازار تبدیل شد
مدیر اجرایی ریپل:

اتریوم با حمایت تبعیض آمیز کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا به ارز دوم بازار تبدیل شد

مدیر اجرایی ریپل با انتقاد از نحوه قانونگذاری تبعیض آمیز در صنعت ارزهای دیجیتال آمریکا گفت که حمایت واضح کمسیون مبادلات و امنیت آمریکا منجر به تبدیل اتریوم به ارز دوم بازار شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، مدیر اجرایی شرکت «ریپل» طی سخنانی با انتقاد شدید از کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا (SEC) در خصوص تبعیض قائل شده در وضع مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال، گفت که این رفتار کمسیون منجر به تبدیل شدن اتریوم با ارز دوم بازار به جای ریپل شد. 

بر اساس این گزارش، «برد گارلینگ هاوس» که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس هفتگی فینتک واشنگتن دی سی مطرح می کرد، گفت که چزاغ سبز کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا به اتریوم منجر به توانمند سازی این ارز در برابر ریپل برای تبدیل شدن به ارز دوم بازار پس از ریپل شد. 

لازم به ذکر است کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا در ماه ژانویه سال جاری ریپل به عدم ثبت قانونی موارد امنیتی خود متهم کرده رسیدگی به پرونده این شرکت را به جریان انداخت. پس از این اقدام کمسیون، وکلای شرکت ریپل نیز علیه کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا اقامه دعوا کرده و با استناد به قانون آزادی اطلاعات، از کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا خواستند تا اتریوم را نیز به انتشار اسناد مربوط به ثبت امنیتی خود کند.

شش ماه پس از این واقعه، یک قاضی محلی با صدور رایی علیه یکی از مقامات کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا، ریپل را مجاز به اقامه دعوا علیه یک مقام سابق کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا کرد که پیشتر در سال ۲۰۱۸ با ادعای اینکه اتریوم نیازی به ثبت موارد امنیتی خود ندارد، منجر به رشد چشمگیر این ارز در بازار شد.

گارلینگ هاوس گفت: طی چند سال گذشته، ریپل با بیشترین ارزش مالی، رمز ارز دوم بازار بوده است. آنطور که مشخص شد، کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا فضای عبور از مقررات را در اختیار اتریوم قرار داد. با این حساب، قیمت اتریوم رسما و به طور واضح با حمایت (کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا) منفجر شد. 

لازم به ذکر است ریپل به لحاظ حجم ارزش بازار تا دسامبر سال ۲۰۱۷ ارز دوم بازار پس از بیت کوین محسوب می شد و اکنون به جایگاه هفتم بازار رمز ارزها نزول پیدا کرده است. این در حالیست که اتریوم اکنون با اختلاف بسیاری زیادی از سایر ارزها، پس از بیت کوین در ریتبه دوم قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۱۳٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha