۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
نماد شنفت پیشگام در سودسازی شش ماهه در بین روانکارها
گزارش تحلیلی بازار از گروه روانکارها نشان داد:

نماد شنفت پیشگام در سودسازی شش ماهه در بین روانکارها

رشد های اخیر روانگارها باعث شد P/E این گروه از ۹.۱به ۷.۷ برسد که بیشترین کاهش P.E ttm متعلق نماد شنفت بود و در تابستان ۱۴۰۰ سود خالص این صنعت به ۲.۸ هزار میلیون تومان که فراتر از پیش بینی بود.

بازار؛ گروه بورس: در هفته های اخیر شاخص کل بورس در یک روند نزولی و پر نوسان قرار داشته است و در این این بین برخی گروه ها مانند فراورده های نفتی توانسته اند نخستین سطح حمایتی خود را حفظ کند و این مساله متاثر از عملکردی تولید آنها بوده است، برای نمونه چهار نماد روانکار بازار تابستان امسال به طور متوسط ۳۳درصد رشد درآمد فصلی داشته اند، به طوری که درآمد نیمه  .نخست سال ۹۹ از ۷.۷ هزار میلیون تومان به ۱۸.۱ هزار میلیون تومان در سال جاری رسیده است و این به معنای رشد دو برابری درآمد زایی این شرکت ها در شش ماهه ۱۴۰۰ است. طبق درآمد فصلی این شرکت ها  در تابستان نسبت به بهار ۱۴۰۰ درآمد شبهرن ۵۵ درصد، شسپا ۳۴ درصد، شنفت ۱۴ درصد و نماد شرانل ۲۷ درصد رشد داشته اند، اما در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بین شرکت های تولیدکننده روانکار شرکت نفت پارس با نماد شنفت با رشدی ۴۲ درصدی بهترین عملکرد را داشته و بعد از آن شبهرن با رشدی ۴۱ درصدی در رتبه ای بعد قرار گرفته است.

در بین این چهار نماد روانکار شنفت در سه ماهه بیش از یک درصد و در ۶ ماهه بیش از ۲۶ درصد رشد داشته است و نماد شبهرن در سه ماهه بیش از ۳ درصد افت داشته و در ۶ ماهه هم رشد نداشته، همچنین نماد شرانل در سه ماهه بیش از ۶ درصد و در شش ماهه ۳۹ درصد رشد داشته و نمادی مانند شسپا در ۳ ماهه حدود ۲۱ درصد و در ۶ ماهه هم حدود ۴۶ درصد رشد داشته، در حالی که از نظر تولید محصولات روانکاری نسبت به رقبا عملکرد ضعیف تری داشته و در ادامه گزارش به جزئیات تولید این شرکت ها پرداخته می شود.

با توجه به رشد های اخیر روانگارها متوسط P/E این گروه از ۹.۱به ۷.۷ رسیده  و بیشترین کاهش P.E ttm را نماد شنفت داشته است. همچنین در تابستان ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود که سود خالص این صنعت به ۲.۱هزار میلیون تومان برسد، اما ۲.۸ هزار میلیون تومان سود خالص محقق شد که رشد ۶۸درصدی داشته است

با توجه به رشد های اخیر روانگارها متوسط P/E این گروه از ۹.۱به ۷.۷ رسیده  و بیشترین کاهش P.E ttm را نماد شنفت داشته است. حال با توجه به اینکه طبق برآوردها در زمستان سال گذشته سود خالص این صنعت حدود ۱.۶۶هزار میلیون تومان بود و در بهار امسال هم همین حدود باقی ماند و در تابستان پیش بینی شده بود که سود خالص این صنعت به ۲.۱هزار میلیون تومان برسد اما ۲.۸ هزار میلیون تومان سود خالص محقق شد که رشد ۶۸درصدی داشته است. پیش بینی می شود رشد سود سازی ادامه داشته باشد در پایان سال  P/E گروه افت کند و نمادهای مانند شنفت که رشد خوبی در این بخش داشته اند همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

 براساس عملکرد روانکارها ، EPS  نماد شنفت از ۴۴۵در زمستان ۹۸ روند رو به رشد خود را آغاز کرده و در تابستان ۹۹  EPS آن به ۱۰۸۵ و در پاییز به ۱۰۰۴، زمستان ۹۹ به ۱۳۰۲ و در بهار ۱۴۰۰ به ۱۱۳۰ رسیده اما در تابستان امسال با یک جهش در سودسازی به ۲۰۹۷ رسیده است و همین مساله باعث شده همچنان ارزش خود را در اصلاح شاخص حفظ کند

نماد شنفت پیشگام در سودسازی شش ماهه در بین روانکارها

 براساس عملکرد روانکارها ، EPS  نماد شنفت از ۴۴۵در زمستان ۹۸ روند رو به رشد خود را آغاز کرده و در تابستان ۹۹  EPS آن به ۱۰۸۵ و در پاییز به ۱۰۰۴، زمستان ۹۹ به ۱۳۰۲ و در بهار ۱۴۰۰ به ۱۱۳۰ رسیده اما در تابستان امسال با یک جهش در سودسازی به ۲۰۹۷ رسیده است و همین مساله باعث شده همچنان ارزش خود را در اصلاح شاخص حفظ کند.

در نماد شبهرن EPS از زمستان ۹۸ که حدود ۲۷۱ بوده به این ترتیب تغییر کرده که در بهار ۹۹ به ۱۳۰، در تابستان ۹۹ به ۵۲۳، در پاییز ۹۹ به ۴۱۷ و در بهار به ۲۵۶ می رسد و در نهایت در تابستان ۱۴۰۰ عدد ۵۵۶ را ثبت می کند.

EPS نماد شرانل هم در زمستان ۹۸ حدود ۴۰۱ بوده و در بهار ۹۹ به ۳۱۸، در پاییز ۹۹ به ۲۷۱۰ و در زمستان به ۱۲۹۸ و در بهار امسال به ۱۷۱۶ و در نهایت تابستان به ۲۳۳۸ رسیده است.

 EPS شسپا هم از زمستان ۹۸ که حدود ۵۷ بوده در بهار ۹۹ به ۳۳، در تابستان به ۱۰۱، در زمستان ۹۹ به ۱۰۳، در بهار ۱۴۰۰ به ۱۲۸ و در تابستان به ۲۰۶ می رسد که آمارها حکایت از این دارد که بیشترین رشد مربوط به نماد شنفت بوده است.

نماد شنفت پیشگام در سودسازی شش ماهه در بین روانکارها

کد خبر: ۱۱۳٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha