۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
برداشت ۱۵ درصد از کل ذخایر پارس جنوبی تاکنون
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد:

برداشت ۱۵ درصد از کل ذخایر پارس جنوبی تاکنون

بوشهر- مشکین‌فام مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از برداشت ۱۵ درصد از کل ذخایر پارس جنوبی تاکنون خبر داد.

محمد مشکین‌فام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به برداشت‌های چند سال اخیر از میدان گازی پارس جنوبی اظهار داشت: میدان گازی پارس جنوبی بین ایران و قطر مشترک است و با تلاش چند سال اخیر، شاهد افزایش میزان برداشت گاز توسط ایران بودیم و اکنون از قطر پیشی گرفته‌ایم.

وی افزود: ذخایر گازی میدان پارس جنوبی رو به کاهش است و با برداشت‌های زیادی که انجام داده‌ایم قطعا با کاهش ذخایر و افت برداشت مواجه خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از برداشت ۱۵ درصد از کل ذخایر پارس جنوبی تاکنون خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس آمار موجود، تاکنون بیش از ۶۰ تریلیون فوت مکعب معادل بیش از ۱۵ درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را برداشت کرده‌ایم و در ۲۰ سال آینده ذخایر پارس جنوبی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

مشکین‌فام تصریح کرد: باید در کنار برداشت از میدان پارس جنوبی، نسبت به حفاری و برداشت از سایر میادین گازی نیز اهتمام ورزیم تا منابع گازی کشور، تقویت شده و نگرانی نداشته باشیم.

نیاز به سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری برای توسعه میادین گازی
وی بیان کرد: برای توسعه سایر میادین گازی کشور به بیش از ۱۷ میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم و امیدوارم با تحقق منابع مالی، شاهد راه‌اندازی میادین جدید و نهایتا افزایش میزان گاز باشیم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس اضافه کرد: شرکت نفت و گاز پارس در دو دهه اخیر در راستای تکمیل فازها و پالایشگاه‌های مختلف، اهتمام جدی داشته و بویژه در دریا، پروژه‌های عظیمی انجام داده‌ایم تا به این مرحله از برداشت گاز رسیده‌ایم.

مشکین‌فام گفت: اکنون متخصصان صنعت نفت توان اجرای پروژه‌های بزرگ و مگاپروژه‌های نفت و گاز را دارند و با تکیه بر توان و تخصص داخلی می‌توانیم کارهای بزرگتری انجام دهیم.

کد خبر: ۱۱۳٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha