۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
وصول ۵۲۹ هزار فقره چک رمزدار در شهریور
بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان داد؛

وصول ۵۲۹ هزار فقره چک رمزدار در شهریور

بیش از ۵۲۹ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر ۱۳۴۶ هزار میلیارد ریال در شهریور ماه ۱۴۰۰ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲۵.۷ درصد و ۴۴.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، براساس آمار بانک مرکزی در شهریورماه در استان تهران بیش از ۱۷۶ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ۷۹۹ هزار میلیارد ریال وصول شد. در این ماه ۵۰.۳ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (۳۳.۳ درصد)، اصفهان (۹.۵ درصد) و خراسان رضوی (۷.۵ درصد) وصول شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بودند. همچنین ۷۰.۱ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۵۹.۳ درصد)، اصفهان (۶.۲ درصد) و خراسان رضوی (۴.۶ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار
بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک در شهریور ماه ۱۴۰۰ در کل کشور وصول شد که از این تعداد حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار فقط عادی و بالغ بر ۵۰۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس در کل کشور ۹۲.۶ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی عادی و ۷.۴ درصد رمزدار بوده است.
 
در ماه مورد بررسی در کل کشور حدود ۳۵۳۱ هزار میلیارد وصول شد که حدود ۲۱۸۵ هزار میلیارد ریال چک عادی و بیش از ۱۳۴۶ هزار میلیارد ریال چک رمزدار بوده است. به عبارتی در کل کشور ۶۱.۹ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی عادی و ۳۸.۱ درصد رمزدار بوده است.

کد خبر: ۱۱۳٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha