۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
مازندران توان صادرات یک میلیون تن مرکبات را دارد
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران توان صادرات یک میلیون تن مرکبات را دارد

ساری- بهادری، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان گفت: قابلیت صادرات یک میلیون تن محصول را داریم.

مجید بهادری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار تن مرکبات از مازندران صادر شد، افزود: از این میزان ۱۶۰ هزار تن مربوط به استان بوده است.

وی بااظهار اینکه سال قبل ۱۵۰ هزار تن صادرات کیوی در استان ثبت شده است،اظهار داشت: همچنین ۱۵ هزار تن گل و گیاه از استان صادر شده است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در سال جاری با شروع فصل برداشت مرکبات سه هزار تن مرکبات و کیوی از استان صادر شده است، گفت: از نظر ظرفیت صادراتی از مجموع ۲۰۰ هزار تن کیوی ۱۵۰ هزار تن قابلیت صادراتی دارد.

بهادری گفت: همچنین قابلیت صادرات یک میلیون تن مرکبات را در استان داریم ولی بخش های قابل توجهی از آن در داخل مصرف می شود و با این حال بیشترین میزان صادرات مرکبات به میزان ۴۰۰ هزار تن ثبت شده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات خوبی که در حوزه های فرآوری و بسته بندی انجام شد، بخشی از محصولات به هندوستان، پاکستان، بلغارستان و کشورهای حاشیه صادر شده است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه بزرگترین پایانه صادراتی در جویبار فعال است، افزود: این پایانه قابلیت سورت و بسته بندی ۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی را در سال دارد.

کد خبر: ۱۱۳٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha