۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
«سیدمسعود حسینی» به عنوان شهردار جدید همدان معرفی شد
در مراسمی با حضور مسئولان؛

«سیدمسعود حسینی» به عنوان شهردار جدید همدان معرفی شد

همدان - مراسم تودیع و معارفه شهردار همدان با حضور مسئولان استانی در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ آیین تودیع و معارفه شهردار قدیم و جدید همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان برگزار و با تقدیر از خدمات عباس صوفی، سیدمسعود حسینی به عنوان شهردار جدید همدان معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این آیین گفت: شهردار جدید همدان باید به دنبال کسب موفقیت‌های بیشتر و ادامه دهنده مسیر خدمت‌رسانی با قدرت و قوت باشد.

آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه اختلاف سلیقه وجود دارد و این طبیعی است، اظهار کرد: نباید اختلاف سلیقه‌ها منجر به حاشیه‌ سازی و مانع پیشبرد اهداف و کارها شود، کارهای زمین مانده در همدان زیاد است و باید فراتر از این‌ها رشد و تعالی یابد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه توجه به ضوابط شهر اسلامی ضروری است، افزود: برای شهرسازی اسلامی ضوابطی وجود دارد که امیدواریم در آینده بیش از گذشته به آن اهمیت داده شود.

آیت الله شعبانی با تأکید بر رعایت اخلاق در برابر مردم، گفت: یکی از نکات اساسی در شهرداری، مبارزه با فساد و شفافیت‌های مالی است که البته کار بسیاری سختی هم هست.

باید از سرمایه‌گذار حمایت کنیم اما این به معنی عدم توجه به کار کارشناسی نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذار در استان عنوان کرد: باید از سرمایه‌گذار حمایت کنیم اما این به معنی عدم توجه به کار کارشناسی نیست.

شعبانی در ادامه از شورای شهر و شهردار همدان درخواست برخورد با ویژه‌خواری‌ها را کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین مسائل شهری ما، ویژه‎‌خواری‌ها و تغییر کاربری‌هایی است که گاهی شکل قانونی هم به خود می‌گیرند اما انتظار داریم با

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به درستی استفاده کنیم، گفت: فرصت کم‌کاری و آزمون و خطا و کار غیرکارشناسی را نداریم چرا که مردم انتظار تحول دارند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به اینکه شهرداری همدان باید از فرصت‌ها استفاده کند و کارها را بر مبنای نظر کارشناسی پیش ببرد؛ بیان کرد: اجازه نداریم بدون کار کارشناسی در مورد بودجه، در حوزه شهری کاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم اموال بیت المال را نادیده‌ بگیریم بنابراین کارها باید بر محور عدالت انجام شود افزود: یکی از مشکلات اساسی منابع پایدار شهری است که باید سیاست‌های تشویقی قرار دهیم تا مردم عوارض پرداخت کنند و صدور پروانه نیز در مدت زمان کمی انجام شود.

رونق در ساخت و ساز با تسریع در روند صدور پروانه
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه همدان قدیمی‌ترین و اولین شورای شهر را در کشور داشته، گفت: خرسندیم که شورای اسلامی شهر همدان فردی لایق، متعهد و اخلاقی را برای تصدی گری سمت شهرداری انتخاب کرده است.

فرهاد فرزانه با اشاره به مقوله درآمد پایدار گفت: موضوع ارزش افزوده به قانون گذاری نیاز دارد که در راستای عدالت تدوین شود و به عنوان یک درآمد پایدار مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر تسریع در روند صدور پروانه ساخت نیز گفت: شهرداری در کنار نظام مهندسی و راه و شهرسازی با تسریع در روند صدور پروانه ساخت می‌تواند باعث رونق ساخت و ساز شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: پروژه‌های نیمه تمام در شهر نماد کم کاری در شهر هستند که باید رفع شود.

شورای همدان متشکل از افراد با تجربه و جوانان فعال، خلاق و باانگیزه است که می‌تواند بیانگر آینده بهتری برای شهر باشد

محمود مسگریان اظهار کرد: شورای شهر همدان پیام آور وحدت و یکدلی برای مردم شهیدپرور، متدین و فهیم همدان است؛ شورای همدان متشکل از افراد با تجربه و جوانان فعال، خلاق و باانگیزه است که می‌تواند بیانگر آینده بهتری برای شهر باشد.

وی ادامه داد: هر چند مسئولیت اصلی شورا نظارت بر امور شهرداری است ولی با توجه به وظایف دیگری که برای شورای شهر تعریف شده، ناظر بر تمام امور شهری خواهد بود تا بتواند پیشنهادات و نظرات خود را به دیگر مجموعه‌های شهری بدهد و آن را پیگیری کند.

مسگریان با اشاره به اینکه وزارت کشور به انتخاب نمایندگان مردم در شورا با رای اعتماد پاسخ داد، افزود: خواهان توسعه متوازن و رسیدگی به مناطق محروم هستیم در دوره قبل توجه شایانی به مناطق کم برخوردار شد و خواستار ادامه این روند هستیم.

مسگریان افزود: شهرداری باید توجه بیشتری به کسب درآمدهای پایدار داشته باشد چرا که با توجه به اینکه این شهر صنعتی نیست باید بتوانیم درآمدهایی داشته باشیم.

رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: شهردار با استقامت در برابر مشکلات و بهره‌گیری از نیروهای بدنه شهرداری خواسته‌ها را محقق کند که البته این مستلزم مشورت است که ما شاهد افزایش رضایتمندی مردم از شهرداری باشیم.

شهردار همدان هم با بیان اینکه شهرداری مرهون زحمات شهرداران سابق است، گفت: اتفاقات ارزشمندی در شهر همدان رخ داده و رضایتمندی مردم در عملکرد شهرداری در امور عمرانی برای ما ارزشمند است.

دست یاری به سوی کسانی دراز می‌کنیم که در فرآیند تصدی پست شهرداری نامزد انتخاب شهردار بودند تا با ارائه برنامه ما را در اداره شهر و خدمت‌رسانی به مردم همدان یاری دهند

سید مسعود حسینی گفت: دست یاری به سوی کسانی دراز می‌کنیم که در فرآیند تصدی پست شهرداری نامزد انتخاب شهردار بودند تا با ارائه برنامه ما را در اداره شهر و خدمت‌رسانی به مردم همدان یاری دهند.

وی با اشاره به سابقه دیرینه مدنی در همدان گفت: نیروهای شهرداری جهادی هستند و برای خدمت به مردم پای کار ایستاده اند.

وی به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و گفت: ادامه روند امور عمرانی از جمله ساخت و سازها، ساخت پل و آسفالت خیابان‌ها به همان شدتی که شهردار سابق در برنامه داشت ادامه خواهید داشت و موضوعات عمرانی را به عنوان کف کار قرار می‌دهیم.

حسینی با تأکید بر اینکه به دنبال رضایتمندی شهروندان هستیم افزود: توجه به مقوله حمل و نقل و ترافیک، تسریع در ارائه خدمات شهری همچون کوتاه شدن فرایند صدور پروانه ساخت، مشارکت مردم در امور شهری و تکریم شهروندان، تحقق عدالت با رعایت توزیع عادلانه خدمات و امکانات برای آنکه همدان شهری بهتر برای زندگی شود مورد توجه است.

شهردار همدان مهمترین مؤلفه را جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و افزود: روند اشتباهی که شاید در مجموعه استان و کشور با آن مواجه هستیم این است که اول سرمایه‌گذار جذب می‌کنیم بعد پروژه تعریف می‌شود که مطالعه ظرفیت‌های شهری به لحاظ سند آمایش سرزمین باید مدنظر قرار گیرد.

حسینی در ادامه گفت: باید بدانیم در شهر همدان چه ظرفیتی وجود دارد چرا که اولویت بندی پروژه‌های عملیاتی برای ما در بحث سرمایه‌گذاری مهم است.

لزوم توجه به پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به صورت واقعی
شهردار همدان با تأکید بر لزوم توجه به پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به صورت واقعی افزود: تشکیل تشکل‌های مردم نهاد و دعوت از سرمایه‌گذاران مقیم شهرهای دیگر و حتی خارج از کشور باید در دستور کار باشد و بستری فراهم شود که از ظرفیت‌های شهر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد هستیم گفت: شناسایی گلوگاه‌های فسادخیز و برخورد با متخلفان حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه چند کار در شهرداری باید به صورت تخصصی مورد توجه باشد افزود: توجه به سرمایه انسانی، تشکیل بانک اطلاعاتی، انتخاب و گروه بندی کارکنان و توانمندسازی فردی و گروهی از موضوعات مهم است.

وی گفت: امروز شهردار نه وامدار کسی است و نه قولی به کسی داده است البته وظیفه داریم از تجربیات افراد استفاده کنیم و از آنان مشورت بگیریم.

حسینی با اشاره به اینکه در کسوت شهرداری نگرش سیاسی را دخالت نمی‌دهم بیان کرد: امروز از فرایند انتخابات گذر کردیم و باید دست به دست هم دهیم و همه کمک کنند تا شهرداری را از نتیجه تعاملات برخوردار کنیم.

کد خبر: ۱۱۳٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha