۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه امسال امکان‌پذیر نیست
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه امسال امکان‌پذیر نیست

بوشهر- رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه امسال امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر قادری بعد از ظهر امروز در بازدید از تاسیسات دریایی و بندری بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری در بوشهر به منظور پهلوگیری کشتی‌های بزرگتر از مهم‌ترین مطالبات حوزه بندری استان بوشهر است که باید رسیدگی و اجرایی شود.

وی افزود: در سه روز اخیر از تاسیسات بزرگ پارس جنوبی و نیروگاه اتمی و تاسیسات بندری و دریایی استان بوشهر بازدید کردیم و با آخرین وضعیت این حوزه‌ها آشنا شدیم که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد رشد و توسعه همه جانبه باشیم.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: استاندار بوشهر خواستار تخصیص ۳ درصد از سود پتروشیمی‌ها برای توسعه استان بوشهر شد که اگر این موضوع محقق شود سالانه اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون دلار و حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به استان بوشهر اضافه می‌شود که گام بزرگی برای ایجاد اشتغال و همچنین توسعه زیرساخت‌هاست.

قادری در ادامه در ارتباط با تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه امسال تصویب شده که میزان آن حدود ۸ میلیارد دلار بود ولی تا پایان سال جاری به حدود ۱۸ میلیارد دلار می‌رسد و حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی در بودجه امسال امکان‌پذیر نیست.

پرداخت ۸۰ میلیارد دلار یارانه پنهان سوخت و انرژی
وی یادآور شد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تمام توان و با استفاده از ظرفیت کارشناسان و متخصصان در راستای بهبود وضعیت مردم و کاهش تورم تلاش و فعالیت می‌کند و امیدواریم با تلاش دسته جمعی و با استفاده از خرد جمعی به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: یارانه‌های پنهان تحت عنوان یارانه سوخت و یا یارانه انرژی پرداخت می‌شود و بیش از ۸۰ میلیارد دلار در سال است که برای حذف این یارانه باید برنامه‌ریزی اصولی و جامع انجام شود و یک‌شبه این امر امکان‌پذیر نیست.

قادری در ارتباط با اهداف سفر به استان بوشهر نیز گفت: با دعوت جناب کرمی نماینده دشتی و تنگستان به استان بوشهر سفر کردیم و از تاسیسات و مناطق مختلف بازدید شد و در نشست شورای برنامه‌ریزی استان نیز شرکت کردیم که امیدوارم تصمیمات خوبی بنفع مردم گرفته شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha