۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
فروشندگان تمایلی به فروش محصولات فولادی با تناژ بالا ندارند| ادامه افزایش قیمت میلگرد
عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفتگو با بازار:

فروشندگان تمایلی به فروش محصولات فولادی با تناژ بالا ندارند| ادامه افزایش قیمت میلگرد

شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: انتظار افزایش قیمت محصولات فولادی باعث شد با وجود تقاضا، اواخر هفته جاری فروشندگان تمایلی برای فروش محصولات فولادی خود در بازار نداشته باشند.

بازار؛ گروه صنعت: «سیدرضا شهرستانی» عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» با اشاره به وضعیت بازار فولاد در هفته جاری افزود: در هفته ای که گذشت سنگ آهن پس از رسیدن به قیمت ۱۲۵ دلار نهایتا در روزهای آخر هفته به ۱۱۷.۵ دلار رسید و بیلت cis همچنان با افزایش همراه بود و در نهایت با قیمت ۶۶۰ دلار معامله شد و بیلت صادراتی ایران نیز در بندرعباس با کمی افزایش به قیمت ۶۴۶  دلار رسید.

این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور اظهار داشت: قیمت شمش در بازار داخلی همانطور که پیش بینی می شد روند افزایشی داشت و در آخرین روز معاملات با قیمت ۱۴۶۰۰تومان معامله شد.

در هفته جاری میلگرد هم همچنان در کانال افزایشی قرار داشت و در بازه قیمتی ۱۵۸۵۰ الی ۱۷۱۵۰ تومان معامله شد، در روز پنجشنبه ( ۲۸ مهرماه) با توجه به روند صعودی قیمت ها که برای‌ شمش پیش‌بینی می‌شد، خرید این محصول در بازار با افزایش تقاضا مواجه شد و در نهایت بین ۱۴۸۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان معامله شد

شهرستانی با بیان اینکه در هفته جاری میلگرد هم همچنان در کانال افزایشی قرار داشت و در بازه قیمتی ۱۵۸۵۰ الی ۱۷۱۵۰ تومان معامله شد، خاطر نشان کرد: در روز پنجشنبه ( ۲۸ مهرماه) با توجه به روند صعودی قیمت ها که برای‌ شمش پیش‌بینی می‌شد، خرید این محصول در بازار با افزایش تقاضا مواجه شد و در نهایت بین ۱۴۸۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان معامله شد.

از آنجا شده برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت برخی از محصولات فولادی در هفته آینده با افزایش همراه شود، لذا در آخرین روزهای هفته جاری در بازار تمایلی از سوی فروشندگان جهت انجام معامله با تناژ بالا وجود نداشت

این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور تاکید کرد: از آنجا شده برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت برخی از محصولات فولادی در هفته آینده با افزایش همراه شود، لذا در آخرین روزهای هفته جاری در بازار تمایلی از سوی فروشندگان جهت انجام معامله با تناژ بالا وجود نداشت.

وی اظهارداشت: روز گذشته شاهد افزایش قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها بودیم به طوری که قیمت این محصولا فولادی بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش یافت و بین ۱۵۷۰۰ تا  ۱۷۰۰۰ تومان در بازار معامله شد، با  این حال قیمت ها در چند شرکت نیز بدون تغییر ثبات ماند.

به گفته شهرستانی، میلگرد آجدار ۱۶ ذوب اهن اصفهان نیز روز گذشته به قیمت ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد که رشد ۵۰ تومانی داشت و قیمت ورق سیاه در بازار با ضخامت ۱۰ تا ۵۰ بین ۲۸۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ تومان قیمت خورد.

در آخرین روز معاملات هفته جاری قیمت نبشی و ناودانی نیز تقریبا در همه شرکت‌ها ثابت و بدون تغییر ماند و تنها یک شرکت با افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام قیمت کرد و قیمت ۶ متری این محصول بین ۲۶۰۰۰تا ۲۷۰۰۰  تومان معامله شد

در آخرین روز معاملات هفته جاری قیمت نبشی و ناودانی نیز تقریبا در همه شرکت‌ها ثابت و بدون تغییر ماند و تنها یک شرکت با افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام قیمت کرد و قیمت ۶ متری این محصول بین ۲۶۰۰۰تا ۲۷۰۰۰  تومان معامله شد.

قیمت تیرآهن نیز به ازای هر کیلوگرم بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشت به طوری  که قیمت نمره ۱۶ سنگین ذوب آهن ۱۶۷۰۰ تومان و قیمت نمره ۱۴ سنگین نیز به ۱۹۰۰۰ تومان رسید.

در آخرین های روزهای معاملات در بازار فولاد قیمت پروفیل و پروفیل زد نیز در اکثر کارخانه‌ها با افزایش ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومانی داشت اما قیمت چند شرکت نیز بدون تغییر ثابت ماند و قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی نیز که در بیشتر شرکت‌ها افزایش قیمت ۲۰۰ تومانی داشت، اما در آخرین روز معاملات در برخی از شرکت‌ها قیمت این محصول ثابت ماند.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha