۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری یک صندوق بازنشستگی در آمریکا بر روی بیت کوین
ادامه سرمایه گذاری نهادها بر روی بیت کوین؛

سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری یک صندوق بازنشستگی در آمریکا بر روی بیت کوین

صندوق بازنشستگی آتش نشانی هوستون آمریکا از تخصیص ۲۵ میلیون دلار به سرمایه گذاری در خرید سهام صندوق های بیت کوین و اتریوم از طریق بورس نیویورک شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، در پی افزایش ورود سرمایه گذاران سازمانی به بازار بیت کوین و عرضه سهام این ارز دیجیتال در بورس آمریکا، صندوق بازنشستگی آتش نشانی هوستون آمریکا از تخصیص ۲۵ میلیون دلار به سرمایه گذاری در خرید سهام صندوق های بیت کوین و اتریوم از طریق بورس نیویورک شد. 

بر اساس این گزارش، نشریه بلومبرگ با اعلام این خبر اعلام کرد که صندوق بازنشستگان آتش نشانی هوستون پیش از این نیز در جولای سال ۲۰۲۰ اقدام به سرمایه گذاری ۴.۱ میلون دلاری در زمینه خرید بیت کوین کرده بود و با این حساب، این صندوق تاکنون، حدود ۰.۶ درصد از کل سرمایه های خود را به سمت دارایی های دیجیتال سوق داده است.

«آجیت سینگ» مدیر بخش سرمایه گذاری این صندوق نیز با تایید این خبر گفت: ما مطالعات زیادی روی این نوع از دارایی ها برای انجام سرمایه گذاری خود در زمان مناسب داشته ایم. این نوع دارایی ها هیچ گاه قابل انکار و از بین رفتن نیتسند. 

وی همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از آنجاکه هر روزه تعداد بیشتری از سرمایه گذاران سازمانی به سرمایه گذاری بر روی این دسته از دارایی ها اقدام می کنند، روند عرضه و تقاضا نیز به همین مقدار افزایش خواهد یافت.

گفته می شود در حال حاضر، بیش از ۶۶۰۰ نفر از آتش نشانان هوستون، سهامداران این صندوق بازنشستگی را تشکیل می دهند که سرمایه آنها عمدتا در بخش بورس آمریکا توزیع شده است. 

لازم به ذکر است، با افزایش قیمت بیت کوین طی یک هفته گذشته، بسیاری از مشتریان سازمانی و موسسات بزرگ سرمایه گذاری جهان بار دیگر به سمت خرید و ذخیره این ارز دیجیتال کرده اند.

گفته می شود ارزش مجموع ارزهای دیجیتال خریداری و ذخیره شده توسط سرمایه گذاران سازمانی، بیش از ۷۲.۳ میلیون دلار برآورد شده؛ رقمی که در تاریخ پیدایش رمزارزها بی سابقه بوده است. 

به نوشته نشریه کوین تلگراف، مجموع سرمایه گذاری های سازمانی در زمینه ارزهای دیجیتال در ماه مارس سال جاری میلادی حدود ۵۷ میلیون دلار بوده و این درحالیست که  این میزان در ماه می به رقم بی سابقه ۷۱.۶ میلیون دلار افزایش یافته است. 

طی هفته گذشته، سرمایه گذاری مشتریان سازمانی روی صنعت ارزهای دیجیتال افزایش یافته و به رقم ۸۰ میلیون دلار رسیده که ۷۰ میلیون دلار از این مقدار را بیت کوین به خود تخصیص داده است. 

مشتریان سازمانی همچنین روی دو ارز «پولکادات» و «آدا» نیز به ترتیب، ۳.۶ و ۲.۷ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند و این در حالیست که «اتریوم» به عنوان دومین ارز بزرگ بازار توانسته است تنها ۱ میلیون دلار از سرمایه گذاری های بخش های سازمانی را به خود تخصیص دهد. 

به گفته کارشناسان، حرکت Bull Pennant بیت کوین از قیمت ۴۸۲۰۰ دلار به سمت بالا، احتمالا منجر به افزایش دو برابری به نسبت مقاومت ۵۰ هزار دلاری این رمزارز خواهد شد و با این حساب می توان سقف قیمتی ۱۰۰ هزار دلار را برای بیت کوین پیش بینی کرد.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha