۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
سبقت کشتی‌های صادراتی از کشتی‌های وارداتی
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

سبقت کشتی‌های صادراتی از کشتی‌های وارداتی

پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت از افزایش تعداد کشتی‌های صادراتی نسبت به کشتی‌های وارداتی بعد از سال‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک در حاشیه جلسه روز ملی صادرات که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: راه‌اندازی خطوط کشتی‌های یخچال‌بر و کانتینربر در مسیر ایران و روسیه، منجر به سبقت تعداد کشتی‌های صادراتی در مقایسه با کشتی‌های وارداتی شده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه امسال به جای انتخاب و معرفی صادرکنندگان نمونه، روز ملی صادرات در قالب هم اندیشی برگزار شد، گفت: در این نشست هم‌اندیشی، صادرکنندگان چالش‌ها، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی خود را با رئیس جمهور مطرح کردند.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: راهکارهای انتخابی حل مشکلات و توسعه صادرات، با کمک رئیس جمهور در بدنه دولت و مجموعه‌های حاکمیتی اجرایی و پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه با اعلام اینکه مراسم انتخاب و معرفی صادرکنندگان نمونه نیز تا دو هفته دیگر با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، گفت: برخلاف سال‌های گذشته که مراسم روز ملی صادرات بدون حضور رئیس جمهور برگزار شد، امسال رئیس جمهور طی یک سال در دو مراسم مربوط به صادرکنندگان شرکت می‌کند، که از اهمیت موضوع صادرات و حل مشکلات صادرکنندگان برای رئیس جمهور جدید حکایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: امروز در جلسه روز ملی صادرات درخصوص حل مشکلات لجستیک، دانش بنیان، صادرات خدمات فنی و مهندسی، برگشت ارز و مسائل توسعه بازار بحث و تبادل نظر شد و درحال تعریف راهکارهایی مناسب برای حل عملیاتی مشکلات هستیم.

وی همچنین از صدور یک ضمانت‌نامه ۳۰۰ میلیون دلاری برای صادرات خدمات فنی و مهندسبی به کشور سوریه خبرداد و گفت: با صدور این ضمانت نامه فرصت مناسبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی فراهم شد.

وی در پایان افزود: ما از همه فرصت‌های ایجاد شده در کشور، اعم از فرصت‌های تحریمی و غیرتحریمی استفاده می‌کنیم و با یک نگاه فرا بخشی، و با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، و امورخارجه مشکلات صادرکنندگان را پیگیری و حل می‌کنیم.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha