۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
صید ماهیان استخوانی در مازندران از ۳۰۰۰ تن گذشت
مدیرکل شیلات مازندران:

صید ماهیان استخوانی در مازندران از ۳۰۰۰ تن گذشت

بابلسر - مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه تاکنون صید ماهیان استخوانی از سه هزار تن فراتر رفته است، گفت: صید ماهیان تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

ولی اله محمدزاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه تاکنون میزان صید ماهیان استخوانی از سه هزار تن فراتر رفته است، اظهار داشت: در مجموه سالانه چهار هزار تن انواع ماهیان استخوانی در استان صید می شود.

وی مجموع ارزش ماهیان استخوانی صید شده را بیش از هزار میلیارد ریال اعلام کرد و درباره صید کیلکا نیز گفت: تاکنون صیادان استان حدود ۸۰۰ میلیارد ریال ماهی کیلکا صید و روانه بازار کردند.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ۴۴ فروند شناور صیادی در استان به صید کیلکامی پردازند، میزان صید این گونه ماهی را سال قبل حدود ۱۹ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۹۵ درصد ماهیان صید شده از نوع کیلکا معمولی و چهار درصد از نوع کیلکا چشم درشت بوده است.

به گفته محمدزاده، میزان صید ماهیان کیلکا دراستان نسبت به سال ۹۷ حدود ۵۶ درصد رشد داشته است و بیشتر گونه های ماهیان استخوانی صید شده نیز از نوع ماهیان سفید،کپور و کفال بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر ماهیان کیلکا صید شده در استان فراوری و برای تامین خوراک دام و طیور مصرف می شود گفت: مابقی ماهیان صید شده نیز به مصرف انسانی می رسد.

مدیرکل شیلات مازندران زمان فصل صید ماهیان استخوانی را ۲۰ مهرماه تا ۱۵ فروردین ماه اعلام کرد.

کد خبر: ۱۱٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha