۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
 اسکله بندر کاسپین بهره برداری می شود| ضرورت مشخص شدن قوانین مناطق آزاد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

اسکله بندر کاسپین بهره برداری می شود| ضرورت مشخص شدن قوانین مناطق آزاد

رشت- دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بهره برداری و در مدار خدمت رسانی قرار گرفتن اسکله بندر کاسپین تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید محمد امروز در دومین روز حضور خود در گیلان، در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور باید ریشه یابی شود، افزود: راهکارهای برون رفت از مشکلات مناطق آزاد باید احصاء و قوانین آن مشخص شود.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه این مهم در دستور کار دبیرخانه شورایعالی و دولت قرار دارد، تصریح کرد: مناطق آزاد باید به ریل توسعه بازگردد و با شتاب بیشتری به اقتصاد و معیشت مردم کمک کنند.

وی بهره برداری حداکثری از فرصت و مزیت اقتصادی مناطق آزاد کشور را یکی از دغدغه های رهبری و مردم عنوان و بر ضرورت بر طرف شدن آنها تاکید کرد.

بهره برداری مسیر ریلی جیرده رشت مهم ترین اولویت ترانزیت ریلی کشور
محمد همچنین در جریان بازدید از طرح ملی اتصال خط ریل سراسری به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی نیز اظهار کرد: بهره برداری از مسیر ۳۴ کیلومتری خط آهن جیرده رشت به منطقه آزاد انزلی از مهمترین اولویت های مسیرهای ترانزیت ریلی کشور است.

وی با اشاره به اهمیت کریدور شمال-جنوب در مسیرهای حمل و نقل جهانی، ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و فرصت های ترانزیتی در نیمه شمالی دریای خزر و اوراسیا، عزم بالای دولت روسیه برای راه اندازی این مسیر نقل و انتقال کالا و اتصال به بازارهای هند و جنوب آسیا از مهمترین دلایل اهمیت تسریع در افتتاح این مسیر ریلی است.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر جنوبی این کریدور در کشورمان یعنی راه آهن چابهار به زاهدان که مراحل احداث خود را طی می کند به زودی تکمیل می شود، بیان کرد: راه آهن بندرعباس به سمت شمال کشور نیز در حال بهره برداری است.

وی با تصریح بر اینکه تنها نقطه باقی مانده مسیر ریلی کوتاه جیرده رشت است، گفت: زمان طی شده برای تکمیل این مسیر ۳۴ کیلومتری بسیار طولانی است که نباید چند سال طول می کشید.

محمد مدیریت پروژه مذکور را بر عهده وزارت راه و شهرسازی دانست و یادآور شد: با همکاری این وزارتخانه برای تأمین منابع مالی، تسریع در تکمیل طرح بسیار مهم بوده و در دستور کار قرار می گیرد.

افتتاح اسکله رو رو بندر کاسپین تا پایان سال جاری
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بهره برداری و در مدار خدمت رسانی قرار گرفتن اسکله رو رو بندر کاسپین تا پایان سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در بندر شهید بهشتی منطقه آزاد چابهار امکانات لجستیکی و ترانزیتی آماده بهره برداری است، این مسیر کوتاه برای کشورمان برای معادلات فرامنطقه ای بسیار استراتژیک محسوب می شود.

وی متذکر شد: با افتتاح این مسیر ریلی موفقیت بزرگی در جایگاه ترانزیت بین المللی کشورمان ایجاد می شود. مشکلات سرمایه گذاران مناطق آزاد کشور برطرف می شود

سعید محمد همچنین در ادامه سفر خود به گیلان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار مسائل مناطق آزاد و راهکارهای دست‌یابی این مناطق به اهداف تعیین شده را مورد بررسی قرار داد و گفت: توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد از برنامه های ما است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بر مهیا کردن بستر سرمایه گذاری در این مناطق تاکید کرد و گفت: تاکنون تولید، صادرات و اشتغال به دلیل نبود هماهنگی بین دستگاه ها در مناطق آزاد محقق نشده است.

وی تصریح کرد: تاکنون تولید، صادرات و اشتغال به دلیل نبود هماهنگی بین دستگاه ها در مناطق آزاد محقق نشده است.

محمد اهتمام در برطرف کردن مشکلات سرمایه گذاران را دیگر برنامه های خود در مناطق آزاد ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در سفر دو روزه خود به گیلان، برای تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا به گلزار شهدای شهر رشت رفت.

دیدار با استاندار گیلان و فرمانده سپاه قدس، بازدید از راه آهن و مسیر اتصال راه آهن در محدوده منطقه آزاد انزلی، بازدید از اسکله بندری کاسپین، بازدید از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی و نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی از جمله برنامه های وی بوده است.

همچنین امروز با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی آغاز شده است.

بازدید از ۲ مجموعه تولیدی شمش و فولاد و مجموعه در حال ساخت تفریحی و گردشگری پارک آبی و حضور در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه‌های امروز سفر سعید محمد است.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha