۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
افزایش خودسرانه قیمت قیر از سوی پالایشگاه‌های خصوصی
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح کرد

افزایش خودسرانه قیمت قیر از سوی پالایشگاه‌های خصوصی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بی توجهی وزارت نفت، برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه باعث شد که برخی از پالایشگاه‌های خصوصی خودسرانه قیمت قیر را افزایش دهند.

به گزارش بازار، سید کاظم دلخوش با اشاره اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ دو میلیون تُن قیر برای آسفالت راه‌های روستایی و ۱۵ هزار میلیارد تومان هم برای این امر اختصاص پیدا کرد، افزود: قرار شد این میزان قیر از اول فروردین سال ۱۴۰۰ تخصیص پیدا کند که متاسفانه عدم توجه وزارت نفت و برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه باعث شده که برخی از پالایشگاه‌های خصوصی خودسرانه قیمت قیر را افزایش دهند.

دلخوش با بیان اینکه افزایش این قیمت خودسرانه باعث کاهش سهمیه قیر کشور می‌شود گفت: از سوی دیگر بودجه‌ای که برای این امر تخصیص داده شده به صورت اوراق است و از چند روز پیش به دستگاه‌ها ابلاغ شد که می‌توانند سهم خود را بگیرند، اما سهم دستگاه‌ها به یک دوم تقلیل پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی افزود: ما این مشکلات را در کمیسیون عمران و مسئولین سازمان برنامه و بودجه مورد رسیدگی قرار دادیم و قرار شد دستگاه‌های دولتی در این جلسات حضور یافته و وضعیت قیر یکبار برای همیشه حل شود.

دلخوش همچنین گفت: تامین قیر برای آسفالت مناطق روستایی از دغدغه‌های نمایندگان است و ما حتما موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی، خیلی از استان‌های کشور فصل سرما و بارندگی را در پیش دارند و از دولت می‌خواهیم که این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی همچنین از دستگاه‌های نظارتی همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و نهادهای اطلاعاتی خواست تا بر این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشند تا بدانند علت تحقق نیافتن حقوق مردم در این زمینه چیست.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha