۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
نحوه محاسبه و استعلام قیمت پنجره دوجداره

نحوه محاسبه و استعلام قیمت پنجره دوجداره

آیا قصد تهیه پنجره دوجداره را دارید اما در بازار سردرگم شده‌اید؟ حق دارید محصولات زیاد با نام‌های مختلف توسط فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

به گزارش بازار، امروزه باتوجه‌به شرایط جغرافیایی ساخت‌وساز مسکن و سازه‌های تجاری، قرارگرفتن آن‌ها در کنار خیابان‌ها، اتوبان‌ها و همین‌طور مسیرهای پررفت‌وآمد مسئله مهمی است. در این وضعیت موضوع تهیه، محاسبه و استعلام قیمت پنجره دوجداره بسیار اهمیت دارد و شما باید در این مورد دقت کافی را به خرج دهید. تفاوتی ندارد که کارفرمای ساخت یک پروژه ساختمانی هستید و یا این که خودتان به‌صورت شخصی قصد تهیه آن را دارید. مسائلی وجود دارد که باید در هنگام تهیه درب و پنجره دوجداره رعایت شود.

موارد زیادی هستند که سبب ایجاد تأثیر مستقیم و غیرمستقیم روی قیمت پنجره‌ها و درب‌ها می‌شوند. البته در همان ابتدا خاطرنشان شویم که موضوع موردبحث ما دوجداره و یو پی‌وی‌سی خواهد بود.

نوع پروفیلی که توسط شرکت و توسعه‌دهنده استفاده خواهد شد؛ تعداد بازشو در پنجره‌ها و همین‌طور استفاده از یراق و مصالح اولیه و فلز، البته پنجره‌های دوجداره به اشکال مختلف کشویی، لولایی، ثابت و دایره‌ای در بازار موجود بوده و امکان تهیه آن‌ها وجود دارد.

استعلام قیمت پنجره دوجداره

خرید پنجره دوجداره با ارزان‌ترین قیمت

پنجره UPVC به چه شکل انجام خواهد شد. در مورد شرکت‌های گوناگون، به دلیل متریال طراحی و البته کیفیت ساخت و همین‌طور استانداردهایی که توسط شرکت پاس شده و گواهینامه های استانداردی که دریافت کرده؛ ممکن است پروسه قیمت‌گذاری متفاوت باشد.

معمولا هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست. از سوی دیگر ممکن است گاهی یک مرکز فروش درب و پنجره دوجداره به دلیل جذب حداکثری و رضایت مشتری محصولات خود را با قیمت کمتری نسبت به رقبا در دسترس فروش بگذارد و این مسئله اصلاً با مواردی که بالاتر گفتیم قابل‌مقایسه نیست.

خرید پنجره دوجداره با ارزان‌ترین قیمت

محاسبه قیمت پنجره دوجداره بر اساس ابعاد و حفره داخل پروفیل

دو فاکتور کلی وجود دارد و اولین موضوع قطعاً ابعاد خواهد بود. از نظر عرض و سری و همین‌طور مدل در دسته‌های ۶۰ و ۸۰ میلیمتر دسته‌بندی می‌شوند. همین‌طور شکل ظاهری پروفیل‌ها نیز به مدل‌های دکوراتیو و ساده تقسیم می‌گردد. یک فضای داخلی کلی در عرض پروفیل وجود دارد، در واقع این بخش با استفاده از دیواره‌های پروفیل‌های یو پی‌وی‌سی ایجاد شده که چمبر نام خواهد گرفت. در برندهای مختلف تعداد چمبرها ممکن است از ۳ تا ۷ عدد باشد. البته این رقم ثابت نیست اما به‌هرحال تعداد این چمبرها روی قیمت تأثیر می‌گذارد.

محاسبه قیمت درب و پنجره UPVC بر اساس شکل کاربرد و رنگ

برای محاسبه قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۰ باید به مسئله کیفیت و برند نیز توجه کنید. در کنار آن پروفیل‌هایی با رنگ‌های مختلف مطابق نیاز مشتری از جمله سبز، سفید، طوسی و خاکستری و حتی تیره وجود دارد. در واقع رنگی بودن آن‌ها احتمال افزایش قیمت تا ۳۰ درصد را در برخواهد داشت. در نتیجه اگر مسئله رنگ آن‌قدر برایتان مهم نیست بهتر است مدل‌های ساده درب و پنجره دوجداره را تهیه کنید.

اما اگر در یک پروژه ساختمانی مسئله طراحی ظاهری خیلی اهمیت دارد. خوب امکان تهیه به‌صورت رنگی با هزینه بالاتر وجود دارد. از یک‌سوی دیگر کاربرد این پنجره‌ها نیز متفاوت است. تعدادی از پروفیل‌ها مختص استفاده در فریم‌ها بوده و به‌عنوان چهارچوب درب و پنجره بهره گرفته شده. مدل دیگر که به ساش یا لنگه معروف خواهد بود به‌عنوان بازشوی درب و پنجره استفاده خواهند شد. در مقابل پروفیل‌های مولیون نیز با بست مولین در داخل چهارچوب و به‌عنوان ستون افقی و عمدی نسب و در آخر پروفیل‌های جانبی حضور خواهند داشت که کاربردهای زیادی مثل زوار شیشه، پروفیل ۹۰ درجه، کانکتور و ... را شامل می‌شوند ...

مثلاً برای تهیه یک پنجره دوجداره با ارتفاع و عرض مربعی ۱۵۰۰ سانتی‌متر، نیاز به ۲.۵ مترمربع پروفیل خواهد بود. برای پنجره ۵۰۰ سانتی‌متر عرضی و یک هزار سانتی‌متر طولی نیز ۰.۵ مترمربع پروفیل نیاز می‌باشد. در نهایت محاسبات با استفاده از نرم‌افزارهای کاملاً دقیق انجام می‌شود و بهتر است که این کار را به فروشنده بسپارید و در این مورد راهنمایی بگیرید ...

درب دوجداره یو پی وی سی

نکات مهم و کلیدی حین خرید درب و پنجره یو پی وی سی
 

وقتی با آگهی‌های ارزان‌ترین قیمت پنجره دوجداره روبرو می‌شوید، به مسائل مهمی که در ادامه شرح می‌دهم توجه کنید. نخست و پیش از خرید از مشاورین و پشتیبانی فروش در این مورد اطلاعات کافی را دریافت کنید. ابعاد پنجره‌های خود را اندازه‌گیری کرده، یادداشت و در نهایت مطابق موقعیت جغرافیایی و مکانی از فروشنده بخواهید که در این مورد شما را راهنمایی کند. قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۰ بر اساس کیفیت و جنس پروفیل محاسبه خواهد شد. مدل‌های کشویی معمولاً تا ۷۰ درصد عایق صدا خواهند بود و مناسب ساختمان‌هایی در موقعیت‌های شلوغ و خیابان‌ها نیستند. در برابر آن نسخه‌های لولایی بخصوص سری‌های دوحالته که در بازار ایران موجود هستند. به شما اجازه عایق کردن صدا و حرارت تا ۹۹ درصد را خواهند داد.

محاسبه قیمت درب و پنجره UPVC تا حد زیادی به مسئله عایق بودن، وزن پروفیل و ابعاد موردنیاز شما بستگی خواهد داشت. بخصوص در مورد درب‌ها که معمولاً در مدل‌های دوطرفه و یا یک‌طرفه نصب می‌شوند. بخصوص این که در مورد خرید پنجره‌های دوجداره حساسیت زیادی را باید به خرج دهید. زیرا تأثیر مستقیمی روی هدررفت انرژی چه در تابستان و چه در زمستان دارند.

بهترین و ارزان‌ترین پنجره دوجداره

احتمالاً این سؤال برای شما ایجاد می‌شود که دلیل استفاده از پروفیل‌های یو پی‌وی‌سی و دوجداره چیست؟ مسئله اول عایق صوتی است. در این روزها امکان ندارد که شما نقطه‌ای بسیار ساکت پیدا کنید که در سطح شهرهای بزرگ خیابانی از کنار آن رد نشده باشد. پس صدا پس از مدتی آزاردهنده خواهد بود. در مقابل آن پنجره‌های دوجداره در شرایط سرما و گرما عایق حرارتی و برودتی بی‌نظیری خواهند بود. بخصوص اگر می‌خواهید هزینه‌های قبض برق و گاز خود را کاهش دهید در خرید درب و پنجره دوجداره درنگ نکنید.

استاندارد ضخامت پروفیل یو پی وی سی

موضوع مهم و حیاتی دیگر ضخامتی است که شرکت‌ها برای ساخت پنجره‌های دوجداره روی پروفیل‌ها در نظر می‌گیرند. لازم است بدانید که این عدد متناسب با استانداردهای اروپا ۳ میلیمتر بوده و مسئله بعدی جنس پروفیل خواهد بود.

دیگر دوره مدل‌های آهنی و آلومینیومی تمام شده است. در برابر آن ترمال بریک، آلوود و UPVC بهترین مواردی خواهند بود که بازار را در دست گرفته‌اند. از طرفی روی قیمت نهایی شیشه مورداستفاده نیز تأثیر می‌گذارد. یعنی ممکن است پروفیل شما استاندارد بوده اما شیشه کیفیت لازم را نداشته باشد. در این شرایط باید تضمین بهترین کیفیت و اصالت قطعات را از فروشنده طلب کنید.

از طرفی هزینه نصب پنجره‌های دوجداره نیز عموماً برای مشتریان هزینه‌ای در برخواهد داشت. در این موارد مسئله نصب مهم‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. در واقع اگر نصب و جاگذاری به‌درستی انجام نشود. حتی اگر پنجره شما در بالاترین رنج کیفی باشد. بازهم آن عایقی که انتظارش را دارید به وجود نخواهد آمد.

پنجره دوجداره طرح چوب

در خرید درب و پنجره دوجداره ریسک نکنید

معمولاً توسط پیمانکاران و مدیران پروژه پیشنهاد می‌شود که به‌هیچ‌عنوان در خرید و انتخاب نوع پنجره و درب دوجداره قمار نکنید. زیرا در نهایت شما را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. دیده شده است که بسیاری یک مدل خاص و متفرقه از پنجره را نصب‌کرده و پس از مدتی مراجعه و درخواست تعویض آن را داده اند. در این شرایط حتماً از مراکز مورد تأیید و معتبر و دارای مسئولیت گسترده و خدمات پس از فروش خرید خود را انجام دهید.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha