۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
افزایش قیمت ماهی به دلیل کاهش تولید است
دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران:

افزایش قیمت ماهی به دلیل کاهش تولید است

خدایی، دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با بیان اینکه هر کیلو ماهی حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است گفت: افزایش تقاضا با کاهش عرضه هم زمان شده و لذا افزایش قیمت ناشی از کمبود تولید است.

به گزارش بازار، علی اکبر خدایی، دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در مورد ریشه گرانی ماهی قزل آلا گفت: انتظار این مقدار افزایش قیمت را نداشتیم و ریشه آن به مشکل ۲ سال گذشته و بیماری کووید می شود.

خدایی افزود: به دلیل بیماری، ذخیره سازی کمتر شد و همچنین تخم چشم زده ماهی که از اسپانیا و فرانسه وارد می شد به دلیل محدودیت ها ارزی و کمبود تقاضا وارد نشد و با کاهش تولید مواجه شدیم.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با بیان اینکه در نیمه دوم سال تقاضا برای آبزیان بیشتر می شود اظهار کرد: افزایش تقاضا با کاهش عرضه هم زمان شده و لذا افزایش قیمت ناشی از کمبود تولید است.

خدایی در مصاحبه با رادیو گفت و گو خاطرنشان کرد: اگر افزایش تولید داشته باشیم قیمت به شرایط قبلی باز می گردد؛ ماهی که الان در فروشگاه ها عرضه می شود حدود کیلویی ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است اما قزل سالمون نسبت به سایر ماهی ها همیشه گران تر بوده و اختلاف بیشتری با قبل دارند.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha