۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
برنامه مشترک وزارتخانه های راه و صمت برای تامین به موقع مصالح
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

برنامه مشترک وزارتخانه های راه و صمت برای تامین به موقع مصالح

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، بر لزوم هماهنگی برای ایجاد شهرک های صنعتی، لجستیک، شهرهای جدید و شهرک های مسکونی در مجاورت یکدیگر تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی با اشاره به برنامه ریزی برای آغاز عملیات احداث ۲ میلیون واحد مسکونی در سال جاری، اظهار داشت: براساس اطلاعات موجود، اکنون کمبودی از منظر مصالح ساختمانی در کشور وجود ندارد و باید برای تامین مصالح در زمان مناسب، برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، فولاد و سیمان را از جمله مهم ترین مصالح مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی برشمرد و گفت: باید برنامه مشترکی برای تامین به موقع و به صرفه این مصالح تدوین شود.

قاسمی در ادامه این نشست، به موضوع آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: احداث بخشی از ۴ میلیون واحد مسکونی باید در شهرها و شهرک های جدید انجام شود اما این موضوع نیازمند ایجاد اشتغال در این مناطق است.

وی ادامه داد: هماهنگی برای ایجاد شهرک های صنعتی، شهرهای لجستیک، شهرهای جدید و شهرک های مسکونی در مجاورت یکدیگر می تواند باعث شود که واحدهای مسکونی ایجاد شده قابلیت سکونت داشته باشند و طرح های انتقال جمعیت با موفقیت اجرا شود.

استفاده از ظرفیت تولید داخل برای نوسازی ناوگان جاده ای
این عضو کابینه سیزدهم در ادامه به مساله نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت: اکنون به تامین ناوگان کامیون با ظرفیت ۱۰ تن، نیاز است و این مساله باید از طریق تولید داخل تامین شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه خواستار مشارکت برای نوسازی ناوگان ریلی شد و گفت: باید برای انتقال حمل بار از جاده به ریل در دستور کار قرار گیرد که این مساله نیازمند رفع خلاءهای موجود در اتصال شبکه ریلی به سرچشمه های بار است.

وی در ادامه خواستار پرداخت بدهی  شرکت های صنعتی به شرکت راه آهن شد تا منابع مالی برای توسعه شبکه راه آهن و بهبود عملکرد صنعت حمل و نقل ریلی فراهم شود.

بنابر این گزارش سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از معاونان و همراهان وی با حضور در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی، در نشستی مشترک با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونان وی شرک کردند.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha